söndag, februari 12, 2006

Snö, minusgrader och fotboll



Snö, grådisigt väder, några minusgrader och... en dag som gjord för fotboll. Eh... fotboll är kanske inte helt naturligt en dag som denna. Inte utomhus i alla fall. Men är man en inbiten bajare så är man. Då ser man fotboll med sitt favoritlag en snöig dag i februari som ett privilegium. Tyvärr hade jag glömt min fina och fyndiga sittdyna (se bilden), som jag en gång fick tillsammans med säsongskortet, hemma. Men jag tror att jag klarade mig undan urinvägsinfektion (eller vad det nu är man kan få av att sitta kallt) ändå. Vet inte vad Bajens brasse Paulinho tänker en dag som denna. Det var ju inte direkt som att spela barfotafotboll på Copacabana idag. Men jag tror att han hade ganska kul idag, trots att han inte fick spela så mycket. Bajen vann ju med 4-0. :-) Mer om matchen här. En tidigare tanke som poppade upp i mitt huvud idag igen var att när Bajen vinner, då säger man att "vi vann". Men när Bajen förlorat, då säger man oftast "Bajen förlorade" eller "de spelade dåligt". Detta gäller inte bara mig, eftersom mitt matchsällskap höll med om detta. Det är absolut inte så att jag sviker mitt lag i motgång, men det är lättare att man identifierar sig med laget i medgång, verkar det som.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mm, Farsk mango till frukost och pa stranden. Mumma! Tankte bara saga det... (Farsk frukt overhuvudtaget egentligen)

Cliff Hanger sa...

Som sagt, du är säkert värd det, Moder Teresa. :-)

Anonym sa...

Vad håller du på för hockeylag då?