onsdag, februari 08, 2006

Fysiska skador som extra inkomstkälla

5:e juli 2004 för att vara exakt stukade jag min stortå rejält. Jag spelade barfotafotboll och stukade först tån åt ena hållet (relativt lindrigt) och 10 minuter senare igen, fast åt andra hållet (då kändes det rejält). Sedan kunde jag inte idrotta ordentligt på några månader. Nu har det gått 1 år och 7 månader sedan jag skadade mig och fortfarande händer det att jag får ont i tån om jag felbelastar den. I måndags var jag smått halt efter innebandyn dagen innan. 1 år och 7 månader, det är aningen längre än jag känt min sambo - rätt lång tid. Det enda positiva med skadan är att jag ska kunna få ut försäkringspengar 2 år efter skadetillfället. Det skulle i så fall inte vara första gången jag får försäkringspengar på grund av fysisk skada. För några år sedan fick jag ut 8000 för ett "vanprydande ärr" efter en rulltrappsrelaterad olycka. Hyfsat mycket pengar för mig då, men samtidigt ett kvitto på att jag såg så jävlig ut att jag tydligen var värd lite pengar som plåster på såren, skulle man kunna tolka det som. Fast idag ser det inte alls så farligt ut.

6 kommentarer:

Anonym sa...

mycket bra Mangon, du skriver säkert bra på orddelen på högskoleprovet! :)

Cliff Hanger sa...

Tackar. :-) Det gick väl rätt hyfsat med orddelen, jag kommer inte ihåg riktigt. Annars var detta ett inlägg som jag lade ner lite extra energi på att få välskrivet:

http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/2006/02/terroristerna-attackerar-nr-man-minst.html

Anonym sa...

Jag ska också lägga ner extra energi på mina inlägg hädanefter, jag insåg just att jag har floodat min egen blogg! Ve och fasa. (det kommer, som alla mina löften, inte att hållas)

lisa sa...

jag och min kollega funderade på det där med skador och ersättning. Ganska ofta tänkte vi att det nog var värt att stuka foten lite då och då, så man slapp jobba. Sedan hörde min kollega en skröna om en kille som tänkte testa just det, men bryta fingret. Det gick dock lite väl bra, för fingret blev inflammerat och han fick amputera halva armen. (Eller hur det nu var). Så nuförtiden söker vi nya jobb istället...

Cliff Hanger sa...

Lisa - Intressant idé. Det gäller bara att hitta någon oviktig kroppsdel som man kan offra för ekonomin. Ska fundera på vilken jag ska ta.

Anonym sa...

J'ai appris des choses interessantes grace a vous, et vous m'avez aide a resoudre un probleme, merci.

- Daniel