fredag, februari 24, 2006

Dagens bokinköp

Inspirerad av den pågående bokrean och möjligen lite smått uttråkad här hemma och i behov av att unna mig något, har jag nyss inskaffat dessa fynd:

Bukowski, Charles - Historier från ingenstans 39 kr
Lords, Traci - Nattens barn 59 kr
Lindström, Fredrik - Vem är Björn och vem är Benny och andra intressanta mysterier 39 kr
Kullenberg, Annette - Överklassen i Sverige 39 kr
Flygt, Torbjörn - Underdog 39 kr
Greive, Bradley Trevor - Kära mamma 39 kr (present)
Mortimer, Lars - Hälge 39 kr (present)
Adams, Tim - I huvudet på John McEnroe 39 kr
Summa: 332 kr
Frakt: 29 kr
Rabattkod Rabatt: -29 kr
TOTAL: 332 kr

Jag tror att jag gjort en del bra inköp här. Eller vad tror du? Hoppas att jag kommer läsa dem någon gång också. Tycker att det är väldigt roligt att köpa böcker och också kul att läsa, när man väl tar sig tid. Ska försöka bli bättre på det sistnämnda.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är på sånt där himla jätteagressivt antiUSAhumör just nu, så jag kände att det var helrätt av mig att investera i Noam Chomskys HYBRIS (älskar titeln, den bara drog mig till sig, vi klickade direkt!) på rean idag. Chomsky är min själsfrände, perfekt när jag behöver någon att spy galla över världspolisen med.

Sen köpte jag kakor och tanten i kassan slog nåt fel så jag betalade bara för en istället för två. Kakrea också med andra ord!

lisa sa...

Traci Lords och Torbjörn Flygt är bra i alla fall. Chomsky däremot... känns lite nittiotal. Lite för "svår" för sitt eget bästa.
Själv ska jag shoppa Botanica, typ 10 000 växter i bild och text. Är för övrigt lite besviken på att det inte är rea på pocket-skönlitteratur.
Men ha en trevlig läsning!

Cliff Hanger sa...

Chomsky - Han finns ju med i min kurslitteratur. Så jag gillar inte honom så mycket just nu. :-) Men han verkar skriva om lite av varje.

Unknown sa...

Jäklar vilken bra litteratur smak du har. Ett flertal av de där böckerna har jag här hemma. Bukowski var för övrigt min idol i min svarta ungdom:)

Anonym sa...

Lisa: På nittiotalet var jag i princip ett embryo, så jag måste få ta igen såhär i efterhand när jag vuxit till mig lite...

Cliff Hanger sa...

Lisa - Tack. Ha det så roligt själv med växterna!

Ulrika - Kul. :-) Jag går väl åt andra hållet då med Bukowski. Man är ju ingen ungdom längre (även om det ibland är svårt att tro). Skulle kunna dra en parallell mellan mig och Michael Jackson angående att ta igen förlorade ungdomsupplevelser, men jag avstår nog... jämförelsen haltar betänkligt.

Thérèse sa...

Torbjörn Flygt är bra. Vem är Björn och vem är Benny har jag. kul bok där man får svar på intressanta frågot. Kan nog ge en del bloggidéer också (får vi som läser Mango hoppas):-)
Chomsky är hur bra som helst och Kullenberg är jäkligt roligt men jag har aldrig läst en bok av henne fast jag skulle vilja.
Det är förjävligt att ingen svensk nätbokhandel vill skicka till utlandet. Akademibokhandeln gjorde det innan deras nätbokhandel blev uppköpt av Bokus

Anonym sa...

Jag vill ha Fredriks - Vem är Björn...
Den tror jag är bra. Ska utforska bokrean. Efter det att jag räknat kvarvarande ören efter räkningar. Hovvaligen.