onsdag, februari 22, 2006

Mindre vinter, mera bikini!

Är det inte fler än jag som börjar bli jäkligt less på vintern nu? Snart är det mars men Kung Bore håller oss fortfarande i ett järngrepp. Vadå växthuseffekt? Jag ångrar allt jag tidigare skrivit i det ämnet. Nej, skit i det globala klimatet! Det vi behöver är en rejäl uppvärmning och det snarast! Gör en insats för Sverige och gå ut på parkeringen och sätt bilmotorn på tomgång! Jag vill ha bikinitemperatur! Nu! För att få ett någorlunda anständigt vinterklimat i Sverige måste vi hjälpa växthuseffekten på traven. För än så länge verkar det vara väldigt skört glas i växthuset. Det vi behöver är ett växthus med pansarglas!

10 kommentarer:

lisa sa...

hmmm... vi kanske borde starta en gemensam kampanj? Här ös-snöar det nu igen, jag blir så trött. Det räcker! Mer växthuseffekt, mindre snö nu.
(ja, jag tror dig att du skrev först och läste sedan. för så originell känner jag mig inte, som att det bara skulle vara jag som skulle tänka så där)

Anonym sa...

count me in. jag hatar den brun-grå-slaskiga röran överallt. BLÄ

Ina sa...

Ta en kryssning med Birka Paradise och lägg dig i solen. Blunda och låtsas - det funkar faktiskt. Jag och väninnan blev till och med bjudna på paraplydrinkar på förmiddagen, värsta Mallis-feelingen :-) !
Låt oss andra ha snön kvar över sportlovet i alla fall, sen kan jag börja arbeta i din riktning...

Thérèse sa...

Jag är också jäkligt less på kyla , även om vi inte har snö här har det varit kallt och jävligt dom senaste dagarna

Anonym sa...

Hotta brudar du letat upp! :)
Jag röstar också för mera bikinisäsong. Mera. Nu! Nyss!

Anonym sa...

Jag anser att Cissan inte ska klaga och om hon klagar en gång till förlänger vi vintern uppe i Umeå!!

lisa sa...

har startat en kampanj!
http://buskisblog.blogspot.com/2006/02/nr-jag-nd-r-i-farten.html

och skriv på protestlistan mot snö och ruskväder på
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?varmare

Thérèse sa...

Jag är emot
http://utrikes.blogspot.com/2006/02/tuvalu.html#links

Cliff Hanger sa...

Ina - Låter som ett mer miljövänligt alternativ det där. Borde testas någon gång.

Thérèse - Jag är också emot egentligen. Jag hoppas att ironin framgår. Har läst ditt inlägg och vill absolut ha Tuvalu och Maldiverna kvar.

Thérèse sa...

Jadå, ingen fara ironin framgår:-) Men det är inte kul dom här månaderna när det är mörkt och kallt och jävligt.