lördag, februari 11, 2006

Berättelser från en flytt


Idag hjälpte El Mango till som flyttkarl. Jag är inte rädd för att ta i. Men idag kände jag mig lite svag. Inte så konstigt kanske. Senast jag lyfte tungt var väl... när jag flyttade senast, för 9 månader sedan.

2 800 000 kr för ca 75 kvm. I Midsommarkransen. Jag visste att det är dyrt att köpa lägenhet, men det här var värre än jag trodde. Jag kan bara upprepa det jag tidigare konstaterat: Det är en sjuk värld vi lever i.

Jo, förresten, jag har visst lyft något tungt sedan förra flytten. Faktum är att jag gör det varje dag. När jag ska kissa... ;-) Äh, det där var mest en fin övergång till detta: Jag var nog den förste i flyttsällskapet att "inviga" den nya toaletten, inklusive de som skulle flytta in där. Alltså skulle man kunna se det som att jag pissade in revir. Tyvärr spolade jag bort min markering (det ÄR en fin lägenhet).

Som flyttkarl bjöds man på lunch, efterrätt och en GIGANTISK muffin från Muffinsfabriken. Att bli bjuden på mat borde vara en självklarhet. Men en i flyttsällskapet berättade om ett par som, tro det eller ej, tog betalt för lunchen av sina flyttkarlar (och flyttgummor). Häpnadsväckande. Att ens komma på tanken.

Efter en dags kånkande är det rätt gott med en öl. Skål!

8 kommentarer:

Anonym sa...

det är grymt jobbigt att flytta!Skönt att ha folk som hjälper till, och nöjer sig med en lunch som betalning. Fast sen så har du ju "en upp" på dom (förutsatt att de inte hjälpt dig innan) och det är jäkligt smart...

dixi sa...

en öl är du värd *skålar*

Hänna sa...

När man får slita som ett djur med kartonger är det inte mer än rätt att det ingår krubb.
Men el mango pinka revir... tsss min toa vore off limits innan jag provkört den först ;)

Anonym sa...

Herregud så fräckt! jag hatar sånt!

Muffins från muffinsfabriken har jag hört mycket gott om, jag är lite nyfiken...är det så gott som alla säjer?

Cliff Hanger sa...

Anna - 50 % av flyttparet hade hjälpt mig med två flytter tidigare, så det var bara att snällt inställa sig idag.

Andromeda - Tack! Skål!

Mosstrollet - "Provköra" var ett roligt ord. :-)

Virvla - Ja, muffinsarna (eller vad de nu heter i plural) var helt fantastiska. Groteskt stora. Men väldigt goda.

Anonym sa...

Hej där, jo jag är nog lite besatt kanske *lol* men jag kommer dra ner på det dagtid. faktiskt.

ja, jag funderade p när jag skulle råka ut för hetsningen.

Anonym sa...

Du kanske kände dig svag, men så såg det inte ut. Med en bestämd min halade du runt såväl kartonger som bokhyllor, trots tre trappor utan hiss. Gillar när du ser sådär manlig ut... ;-)

Cliff Hanger sa...

Äh, Bionda, du vill bara komma åt min kropp. ;-)