onsdag, februari 15, 2006

Tankspridd

Idag var El Mango lite trött i mössan. På väg hem, precis innan jag skulle öppna porten, var det meningen att jag skulle plocka fram dörrnycklarna. Mina tankar måste ha befunnit sig på någon annan planet, för i stället för nycklarna plockade jag fram busskortet ur plånboken... Lite senare hade jag tur och kom i sista stund på, precis när jag skulle köra hemifrån, att det kunde vara bra att ta med sig innebandyskorna till innebandyn. När jag tvättade senare tänkte jag, när jag stod vid tvättmaskinen, att jag skulle göra som i den där Levis-reklamen. Strippa vid den offentliga tvättmaskinen alltså. Fast utan publik och bara ta av mig tröjan, med t-shirten kvar på kroppen. Den tanken glömdes dock bort på ungefär 7 sekunder - den tid som det tog mig att lasta in de andra kläderna i maskinen.

Att plocka fram busskortet i stället för nycklarna är ungefär i samma klass som när sambon ställde in polarknäcket i städskåpet, eller när hennes kompis lade in TV-fjärrkontrollen i kylskåpet.

4 kommentarer:

Ina sa...

Jag tror att det är människor med stora, viktiga tankar som gör sådana saker! Det har absolut inte med dumhet att göra, vi har helt enkelt alldeles för mycket viktigt att tänka. Skulle dylika små petitesser få ta den platsen, vart hamnade vi då? Vi har ett ansvar - mer tankspriddhet till folket!

lisa sa...

hörde om tankspriddas förening. De har gett ut en bok, om tips på hur man kan bli mindre tankspridd, eller i alla fall får med sig en del av de sakerna man ska ha med sig när man går hemifrån på morgonen. De har också skrivit brev till företag och uppmanat dem till förståelse för att folk glömmer att betala sina räkningar. Bra initiativ. Och en väldigt rolig bok. Min pappa fick den i present, men ajg vet inte om han blev så glad.

Cliff Hanger sa...

Ina - Det är en vacker tanke, men jag tyvärr måste jag göra dig besviken och svara att min tankspriddhet troligen berodde på sömnbrist. Förresten har jag för mig att jag svarade på din kommentar ovan igår men det verkar jag inte ha gjort. Tankspritt...

Lisa - Jag har också hört talas om den där föreningen. Man borde kanske anmäla sig. Skämt åsido tror jag inte att jag kvalificerar mig för medlemsskap, riktigt så illa är det för det mesta inte med mig.

Anonym sa...

haha.. Mitt största problem appropå förvirring i huvet är snarare att jag alltid berättar om saker jag tänker på. Helt värdelösa saker som ingen är intresserad av, vilket jag är mycket medveten om, men jag tror jag har nån form av tvångstanke.

Annarrs har jag köpt en vardagsersättning till den där boken åt min pappa. En dörrmatta som det står "nycklar, mobil, plånbok" på. Problemet är bara att en dörrmatta har man ju hemma och oftast är det värre att glömma saker på bortaplan, då är det mindre chans att man kan återförenas med grejerna liksom.

Pladder, pladder... kan nån säga åt den där bruden Sofia att hålla käften nån gång?