torsdag, februari 23, 2006

Jag kommer att återfödas som noshörning

Jaha, då var det klart. Äntligen vet jag vad som väntar mig efter döden. Jag ska bli noshörning i nästa liv! Verkar rätt soft. Ströva omkring i solen i Afrika, käka gräs och bli rynkig. Det måste vara ett bra djur att leva som. Varför skulle annars noshörningarna funnits kvar på jorden sedan dinosauriernas tid?

Följande upplysande information finns att läsa på denna fantastiska sajt: "It is a widely-accepted fact that when a person dies, he or she is born into a new existance as another form of life."

Hmm... "widely-accepted" kan kanske diskuteras. Men jag tänker inte vara den som är den.

Efter genomförd enkät kom reincarnationstation alltså fram till att jag ska återfödas som noshörning, med åtföljande kommentar:

"Almost 27% of people will be reincarnated as a higher form of life than you.
You're not perfect, but you've lead a better life than most. With a few changes now, your next life could be even better."


Nej fan, jag tänker inte sluta med mina små synder bara för att kunna bli påve eller nåt i nästa liv. Noshörning, det räcker gott och väl för mig. Tack reincarnationstation för er djupa och vetenskapliga enkät som nu bekräftat vad jag länge haft på känn.

9 kommentarer:

lisa sa...

jag tror det är rätt schysst att vara noshörning. Stor, stark, men samtidigt ganska slappt liv. Strosa omkring och ibland, när man bilr uttråkad, stångas med turist-jeepar. Helt okej!

Thérèse sa...

Det verkar betydligt trevligare att vara noshörning än påve. Så fortsätt du med småsyndandet

Anonym sa...

Se upp bara så inga tjuvsjyttar vill åt ditt horn. Själv blev jag papegoja. :-) Ha ha!

Anonym sa...

Mohaha.. SYND! Jag blir född i en högre rang än du.. Inte illa att bli gorilla.

Ajaj, skadeglädje, där föll jag förmodligen ner ett par steg i hierarkin.. Fan!

Anonym sa...

Ledsamt! Vi måste tydligen skiljas åt i nästa liv. Jag blev en björn och de lever sällan på samma ställe som noshörningar... Men vem vet, med den globala uppvärmningen som du önskar kanske saker och ting förändras!

Thérèse sa...

Almost 25% of people will be reincarnated as a higher form of life than you.

You're not perfect, but you've lead a better life than most. With a few changes now, your next life could be even better.

Jag ska återfödas som en elefant. Så Mango och jag kanske ses vid något av savannens vattenhål i nästa liv:)

Per sa...

Jag blev en varg. Det saknades dock ofta mer passande alternativ. Lite som att välja mellan pest och kolera på en del.

Vargen är dock ett fridfullt och mystiskt djur.

Anonym sa...

Åh nej Flash! det har vi inte på jobbet, måste komma ihåg att göra det här.
Jag vill bli katt.

Noshörningar blir ju jagade ganska hårt så detkanske inte är jättetrevligt?!

Mjukispolacken sa...

Jag blev också elefant, helt grymt ju.