fredag, februari 24, 2006

*Curling - en hårt rockande sport

Dagens humor: För er som inte redan visste det - Curling rockar! Nej, curling inte bara rockar, det rockar hårt också!* Såg nyligen den osannolika kombinationen Hammerfall och svenska damcurlinglandslaget i de förstnämndas video till "Hearts of Fire". Rätt bra låt och Anna Svärd är snygg, men det hjälper ändå inte. Curling är INTE hårdrock.

Ha ha... Jag som skämtade häromdagen med sambon om att just curling är en sån där sport som det är svårt att lägga in "hjältemusik" till. Jämför med någon annan sport med lite mer action i (nästan vilken som helst alltså). Exempelvis sprintskidåkning (se Björn Lindhs ryck in mot stadion framför er) eller slalom, ja t.o.m. rodel skulle man kunna lägga hjältemusik till. Men curling, nej det funkar bara inte. Hur duktiga de än är och hur kul det än är med curling, är det svårt att hitta någon musik som passar till bilderna där den avgörande stenen läggs in i boet.

*OBS! Ironi!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ha ha, vilken kombination! Själv har jag medvetet ignorerat all OS. Jag är verkligen inte sportintresserad:)

Anonym sa...

ja , vad kan man säga om denna combo egentligen?

De gamla stofilerna på jobbet som tror att hårdrock är lika hårt som ac/dc en gång var pratat varmt om detta igår på jobbet men jag sågade allt och förlarade att Hammerfall duger i kris och att det är ett poppigt band som insett pengarna i att bli folkliga och underhålla barnfamiljerna.
Fan.

Men å andra isdan är jag stolt att det spelas hårdrock när man minst nara det , och hellre Hammerfall än någon dammig popsliskig vinnarlåt.

Thérèse sa...

ha ha vilken kombination. Själv har jag missat nästan hela OS. Spansk TV sänder inte mycket av det. Sportsändningarna här består av fotboll och fotboll och fotboll... och nästan varje kväll sänds någon match man kan titta på. Men jag ska inte klaga. Fotboll är betydligt roligare än curling