tisdag, februari 14, 2006

En gullig historia från min verklighet

Jag måste bara berätta en gullig historia från idag. Based on a true story. Denna vecka är jag ute på verksamhetsförlagd utbildning (VFU) i en förstaklass. Idag är det som bekant Alla hjärtans dag och min klass fick i uppgift att pyssla ihop kort efter ganska fria ramar, förslagsvis med en tillägnelse, något hjärta, några fina ord och någon illustration. Alla gjorde fina, gulliga kort. De flesta tillägnade korten till sina föräldrar eller hela familjen. Gulligast var nog ändå att en kille helt på eget initiativ skrev "Förlåt Petra*" och "Jag gillar dig" på sitt kort. Väldigt fint. Jag kände mig också en aning delaktig, eftersom jag hade medlat mellan dem i deras bråk på rasten precis innan. El Mango är med andra ord inte alltid en uppviglande Don King, utan ibland en fredsmäklare också.

*Namnet är fingerat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

love, peace and understanding är bra att varva uppviglingar med:-)

Thérèse sa...

Skönt att höra att du inte uppviglar i en första klass iallfall, det känns lite för mycket.

Cliff Hanger sa...

Det gäller att välja sina strider, som det heter.