onsdag, februari 01, 2006

Fakta och lösa funderingar om och av mig

Som sagt, det verkar vara en kedjebrevstrend på gång. Jag kan inte lova att jag gör alla uppgifter jag blir tillfrågad, men denna var helt okej. Därför svarar jag på denna, som kom från Thérèse.

Fyra jobb jag haft:

1. Vaktmästare på Posten (innebar att man sorterade paket och brev)
2. Vaktmästare på Gröna Lund (innebar att man körde attraktioner, t. ex. Popexpressen och Nyckelpigan, vid ett tillfälle innebar det att dammsuga upp en spya)
3. Vikarierat på en massa dagis (aldrig känt mig så populär som då).
4. Bussförare (Swebus, för SL, efter tre års högskolestudier. Det gäller att vara välutbildad som bussförare.)

Fyra platser jag bott på:

1. Sköndal, förort till Stockholm
2. Stockholms innerstad (Kungsholmen och Bajenland på Söder)
3. Orminge i Nacka
4. Huddinge


Fyra tv-serier jag gillar att se på:

1. Vänner
2. Simpsons
3. Idol (jag är en sucker för att kolla på auditions och att se fula ankungar vilja bli svanar)
4. Spin City (bättre med Michael J Fox än Charlie Sheen)


Fyra platser jag varit på semester:

1. Kalifornien (L.A. och S.F.)
2. Thailand (Bangkok och Phuket med omnejd)
3. Rom
4. Marocko (Agadir, Marrakech)


Fyra filmer jag kan se om och om igen:

Jag har världens sämsta filmminne, så detta blir säkert inte de bästa jag sett, men några bra är i alla fall:

1. Nyckeln till frihet
2. Mystic River
3. Stand by me
4. Raw

Fyra websiter jag besöker dagligen:

1. Favoritbloggarna (håller på och överdoserar just nu, väldigt kul, men också en flykt från plugget).
2. www.dn.se (främst DN byta bostad och Rocky)
3. www.hammarbyfotboll.se
4. google

Fyra favoriträtter

1. Oxfilé med potatisgratäng
2. Lax med hollandaisesås och kokt potatis
3. Sambons lasagne
4. Syrrans flygande Jakob


Fyra ställen du hellre skulle befinna dig just nu:

Skulle behöva forska mer för att verkligen ta reda på vart jag vill, men dessa verkar intressanta:

1. Australien och Nya Zeeland (jag tar dem helt fräckt på samma punkt)
2. Hälsa på orangutanger på Borneo
3. New York
4. Någon isolerad paradisö med all-inclusive och mys á la smekmånad.

Fyra personer som jag vill svarar på detta:

De som känner sig manade av dem som brukar titta in här, eller för all del är nyblivna besökare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Någon isolerad paradisö med all-inclusive och mys á la smekmånad."

Mangon min, när åker vi? För man får ju hoppas att du tänkte dig inklusive mig i den där "all-inclusive"... ;-)

Thérèse sa...

Simpsons och Vänner kunde ju jag ha skrivit, jag som hade så svårt att komma på någon annan serie än Seinfeld. Det var ett tag sen jag såg Simpsons eller Vänner dom har gått på någon kepig eftermiddagstid i höstas tror jag och här i Spanien är det dubbat. Man blir mest psykad av att höra Chandler, Joey, Monica, Phoebe, Ross och Rachel prata spanska med fel röster.

Cliff Hanger sa...

"Vänner" på spanska låter spejsat. Men jag skulle vilja påstå att det var ännu mer bisarrt när jag hörde "Cosby" dubbat på tyska...