måndag, februari 13, 2006

Cross over

Idag fortsatte frystömningen i det mangoanska hushållet. Det resulterade i den oväntade kombon lax med dillsmör, rösti och broccoli (helt okej, även om det hade varit ännu godare med kokt potatis). Jag är inte så trendig av mig, men är det inte lite trendigt med cross over? Det är rätt kul vilka udda matkombinationer man kan stöta på, exempelvis kaffedoppad oxfilé . Pizzabranchen är annars en föregångare inom området. Det verkar inte finnas någon hejd på vad man kan hitta på att ha på en pizza. En av de oväntat lyckade idéerna var när jag och sambon delade på en pizza med bl a russin på en gång. Russinpizzan kan beställas på Robbans Pizzeria i Tumba - kanske pizzerian med världens största pizzor. En normal robban-pizza är ungefär som två vanliga, om inte större ändå.

Apropå avancerad crossover ska vi män som bor tillsammans med en kvinna kanske lobba hårdare för den underskattade maträtten lax med avocado och nötter. Alla dessa råvaror är nämligen bra i förebyggande syfte mot PMS...

8 kommentarer:

Thérèse sa...

När jag jobbade extra i hemtjänsten en kväll var jag och han jag jobbade med och skulle köpa mat på vår rast. Hon ville ha kebab så vi åkte till ett kebabställe. Där sprang barn omkring i köket i bara blöjor. Istället för att skära kött från kebabköttet tog dom upp kött ur en liten låda och la på stekhällen. Köttet smälte och blev som en sås han hällde över hennes pommes frites. Hon sa att det nog var från något sorts djur hon aldrig hade ätit. Själv tog jag falafel. Kändes tryggast så. Stället ligger i Göteborg förresten.

I Mexico har dom en mysko sås som innehåller bl.a chili och choklad. Kallas mole och ser ut som bajs.
Hittade ett recept på en mole-gryta om du skulle känna dig sugen
http://www.chokladkultur.se/recept.htm#mole

Hänna sa...

Själv älskar jag sallad dränkt i ketchup. Underbar kombo!

Cliff Hanger sa...

Thérèse - du vet hur du ska fresta mig. Bajs - mmm....

Mosstrollet - You gotta be kiddin´ me.

Thérèse sa...

Mango vilket uppviglande! Först MikeBike och nu Virvla. Jag antar att mina föräldrar snart får ett mail....

Har varken MikeBike eller Virvla blivit det minsta lack? Jag hade nog kunnat bli lite småsur

Cliff Hanger sa...

Thérèse - Tvärtom har de tyckt att det varit väldigt roligt att dessa antihjältar för dem har tagit kontakt. De är ju tuffingar som inte bangar för en konflikt. Skillnaden är dock den att Stefan Holm verkar ha stigit i graderna medan EvaEmma sjunkit.

Jag hade ju varnat om att jag bara var i början av min karriär som uppviglare. Det är nog bäst att du är beredd på en fight när du minst anar det... ;-)

Cliff Hanger sa...

Snabblänkar till det vi diskuterar ovan:

http://virvla.blogg.se/130206230345_uppviglaren_mango.html

http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/2006/02/el-mango-uppviglaren-och-superlnkaren.html

Anonym sa...

nötter/avocado/lax mot pms-my ass!
så länge det inte är en kemisk framtagen substans finns det nog inget som "botar" pms. Den är bara att rida ut... Ta skydd!

Anonym sa...

Magnus Uggla har manga otippade kort...
Nu har det varit desto battre vader. Tva dagar helsol och huden kanns en aning stram.
Vi ar i Hua Hin. Trevligt stalle. Inte sa turistexploaterat utan man hanger en hel del runt Thailandarna sjalva. Kanns mera genuint.
Absolut en affarside. En tanke som faktiskt foddes for lange sedan. Ar sedan. Sugen pa att oppna ett?

Mmmm...Kaffedoppat! :)