söndag, januari 29, 2006

Nattliga trakasserier 2

Vet inte varför jag inte skrivit om det tidigare, men för ganska exakt en vecka sedan var det dags igen. Det var en galning som levde rövare i trappen. Jag hade just somnat sött i TV-soffan (det är en annan ful ovana jag har - att sätta på TV:n och kolla på text-TV och somna i soffan efter att ha kommit hem från krogen) då jag hörde galningen skrika i trapphuset, på vårt våningsplan, om att han skulle spöa skiten ur grannen bredvid oss. Det visade sig att det var samma idiot som för några månader sedan levde om i trapphuset. I alla fall var det mycket likt, efter det vi såg. Denna gång kunde vi också se att denna aggressiva galning var grannen mittemot! En ung man som jag knappt träffat någon gång, men som tydligen varit nästan övertrevlig mot min sambo. I nyktert tillstånd alltså. Nu var han klart påverkad av någonting. Skillnaden mellan denna terrorattack och den förra var dels att vi såg vem det var, dels var det någon som ringde polisen, som kom och plockade honom. Jag följde naturligtvis dramat genom titthålet, som den nyfikne pensionär jag är. Dagen efter att polisen kom och hämtade killen märkte jag att grannen fått brevlådan insparkad. Hoppas att terroristen lärde sig en läxa av farbror Blå. Vi får väl se. Båda de tidigare gångerna då han härjat i trappen har det varit runt 02.30 natten mellan lördag och söndag, d.v.s. snart...

4 kommentarer:

Thérèse sa...

En kompis till mig råkade för några år sen ut för något "värre" än en galning i trapphuset. Hon var tillsammans med en kille som delade lägenhet med en annan kille. Sent på natten låg dom och kramades i sängen, då kom lägenhetskompisen hem efter en hård krogkväll. Han gick in i sitt rum, satte på Onkel Kånkel på högsta volym och däckade på sängen. Så Onkel Kånkel på hög volym dånade i lägenheten tills pensionären som bodde under ringde och klagade

Anonym sa...

Tunanuna lät spännande, du borde också lägga upp recept! ;)

Cliff Hanger sa...

Thérèse - Onkel Kånkel, det är nog den ultimata fulkulturen. Lyteskomik, homofobi och allmän ignorans i en oskön mix.

Pensionären klagade alltså innan din kompis och hennes kille? Konstigt. Jag hade nog slitit ur sladden (det borde vara lättare att vara tuff mot kompisen man delar lägenhet med än mot en galen granne som man inte känner).

Virvla - det är frufrukten du ska ta receptet av! Jag bara äter!

Thérèse sa...

Jäpp pensionären hann först och klaga. När jag skrev kramades så menade jag kramdes och den kvällen blev det inget annat heller för Onkel Kånkel är inte den optimala bakgrundsmusiken till ett vanlig ordinär sex.
Fattar inte heller varför dom inte gick in i hans rum och stängde av
Kan för övrigt nämna att Onkel Kånkel har gjort en julskiva där dom gör sina egna tolkningar av dom vanligaste julsångerna skivan heter "En riktigt gammaldags jul"