onsdag, januari 25, 2006

Spya till parfym

Dagens absolut viktigaste nyhet hittar jag i Metro idag. Där står det att en australisk familj hittat en valspya på 15 kilo på stranden som de sedan lyckades få motsvarande 2 miljoner kronor för! Det fick de eftersom spyan innehöll ambra, som kan användas till parfymtillverkning.

Spyor kan alltså vara en råvara till parfymer. Låter inte det lite bisarrt? Men jag är inte helt förvånad. Jag kände ju sedan tidigare till att läppstift utvinns ur... ja vad var det nu... var inte bladlöss en ingrediens? Ja, något äckelpäckel är det i alla fall i läppstift och det är det som är min poäng. Nu är bara frågan: Vilka är äckligast, de som har på sig spy-parfymer och äckelpäckel-läppstift (mestadels kvinnor) eller de som attraheras (mestadels män) av det?

3 kommentarer:

Thérèse sa...

Spy-parfym och äckel-läppstift vilket val man ställs inför. På tal om att tjäna pengar på äckel hörde jag en skröna om att någon skulle ha plockat upp efter Paris Hiltons hund och sålt det på e-bay och fått jäkligt bra betalt. Hoppas det bara är en vandringshistoria för jag vill tro på mänskligheten. Det kan väl inte finnas någon som betalar dyrt för hundskit.

Anonym sa...

Du har så rätt. Men jag tänkte. Jag har aldrig fått massage i hela mitt liv. Så jag tänkte ta en där. Är inte det någon slags motivering?

Parfymer. De lägger alltid till en odör för att få den perfekta doften. Lite underligt. Så det som Bo Kaspers sjunger: "Va det extra i parfymen. I den som vackra kvinnor bär." Hm. Det kanske inte krävs så mycket mer än lite spya.

Anonym sa...

Men jag har hört att Thaimassagen är bäst.
Så det måste vara värt det. Sedan om jag är värd resan i sig. Egentligen. Det kanske är mera tveksamt. Men jag tycker det!

Bo Kaspers...Ja. Det var kanske lite elakt. Ska du bara låta det gå förbi. Eller blir det något agerande?