lördag, januari 14, 2006

Karaoke

Det finns ett gäng saker man vill pröva innan man dör. Eller vill och vill, vissa grejer drar man sig för att göra, men man skulle gärna ha dem gjorda.

Jag brainstormar snabbt lite spontant:

Hoppa fallskärm.
Skaffa barn.
Besöka en massa länder.
Upptäcka vissa länder lite mer på djupet.
Se ett OS och ett fotbolls-VM på plats.
Sjunga karaoke.

Just den sista punkten är kanske inte så viktig, men det skulle vara kul att ha det gjort, tror jag. Om inte för att ta reda på att det där var ju inte så märkvärdigt. Annars kommer jag ju dö ovetandes. Hade ett gyllene tillfälle i torsdags. Var på ett strålande humör, kände ingen annan i lokalen förutom en god vän och, kanske bäst av allt, sånginsatserna från två av tre som uppträtt var skrattretande usla. Lite så där som det ska vara. Det blir ju bara tråkigt om någon är så där nästan-professionell och är någon som turnerar runt på stans karaokeställen i hopp om att bli upptäckt. Nej, lyteskomik är det jag vill ha! När det gäller ett eget eventuellt framträdande är det dock annorlunda. Jag har inga som helst förhoppningar om att bli upptäckt på varken det ena eller andra sättet. Men jag vill ju inte heller göra bort mig. Jag tror att det behövs två till faktorer för att undertecknad ska få arslet ur vagnen och göra slag i saken: 1) Mer alkohol. 2) Befinna mig utomlands (känns mer anonymt då, tror jag). En annan sak som skulle kunna få mig att utföra detta är annars att den vän som var med i torsdags skulle sjunga. För om han kan, då kan jag också, så är det bara. Därför är det egentligen hans fel att det inte blev något i torsdags.

9 kommentarer:

lisa sa...

visst är det skönt att man alltid kan vinkla saker och ting som man bangar för så att det är någon annans fel?

Anonym sa...

Exakt lisa. Det är mig han skyller på. Visste inte att det ryckte SÅ i karaoke-tarmen på El Mango. Men vi får väl supa oss packade och riva av en duett eller nått, nån gång. Ha ha!

Cliff Hanger sa...

Anytime Agip, anytime... Fast prata inte om att supa sig packad. Just nu är det väldigt mycket dagen efter. Supa är det sista jag vill göra just nu.

Mjukispolacken sa...

Hoppa fallskärm ska du verkligen testa på, det är svingrymt. Tänk dig att falla fritt i 10 sekunder rakt mot marken, det känns som en evighet. Och sedan den totala tystnaden runtomkringen när fallskärmen vecklats ut. Oslagbart.

Appropå karaoke är ju självklart alkohol en faktor men sen tycker jag det är lurigt med låtvalet. Minns att jag och några kompisar körde karaoke på nån bar i österrike för några år sedan. Det är ju som så att men inte riktigt har rösten för att riva av en rockklassiker utan man får kanske inrikta sig mer på nån ballad, något som kan kännas lite töntigt när man är så där aspackad och manligt oslagbar.

Cliff Hanger sa...

Så du har alltså både testat att hoppa fallskärm och sjunga karaoke. Imponerande! Ska överväga dina tips. Får väl ta en kärleksballad med Agipman, även om det känns nästan lika farligt som att hoppa fallskärm. ;-)

Per sa...

Jag har sjungit karaoke i Hong-Kong, mitt på Halloween. Dom hade en del engelska låtar och efter att ha fått in 6 öl i iskanna så maxade jag loss till Stewie Wonder -I just call, sen ABBA, ...

Jag blev biten av karaoke-grejen och sjöng på "Bubbles" (gbg, varför gick jag dit? Minns inte) när jag var ute med en kollega på raj-raj. Testa!

Thérèse sa...

Jag har sjunigt karaike i Kina, en upplevelse kan jag lova. Tror du ska testa det i Kina eller Japan eller nåt sånt land där dom är riktigt seriös med karaoken och öldrickandet

Bionda sa...

Hmmm... Känns som man kan bli indragen i en del aktiviteter här. Bäst att uttrycka sina åsikter i tid!
1. Hoppa fallskärm.
Vänta till punkt 2 har hänt och vuxit upp.
2. Skaffa barn.
Där kan jag ju vara till viss hjälp... ;-)
3.Besöka en massa länder.
Anytime Mr Mango!
4.Upptäcka vissa länder lite mer
på djupet.
Se svar på trean.
5. Se ett OS och ett fotbolls-VM på plats.
Gärna det!
6. Sjunga karaoke.
Detta överlåter jag till Agip att hjälpa dig med, fru-frukten har redan gjort sångdebut i dylika sammanhang...

Cliff Hanger sa...

Angående punkt 2 känns ju "befrukta" väldigt passande med tanke på mitt bloggnamn... ;-)