fredag, januari 20, 2006

Nöjd

Yiha!

Nu har mina förhoppningar från i tisdags slagit in! :-)
Både på datafronten och pluggfronten. Ska jag vara helt ärlig skulle jag bli mycket förvånad om jag inte får VG på denna 10-poängskurs, som för min del avslutades exakt kl 17.00.34, då jag mailade iväg min uppsats. Det är konstigt det där. Man kämpar och sliter och har allt fokus på denna uppgift. Sedan, efter några nedslag på tangentbordet och några musklick, har man släppt iväg sitt motsträviga skötebarn och uppgiften är helt ur världen. Känns lite märkligt, men mycket, mycket skönt.

Efter att ha mailat (jag tycker inte om att skriva mejla, som det kanske ska skrivas) iväg uppsatsen dröjde det bara några minuter innan den oäkta fru Mango kom hem, och sedan dröjde det bara ytterligare några få minuter innan undertecknad välförtjänt fick njuta av mat, vin och ischoklad. Nu började El Mango långsamt bli en riktig frukt igen.

Nästa projekt mot att bli en riktig frukt var att ta sig ut till världen utanför lägenheten. Trots att det var ett klimat som för de flesta mangofrukter skulle vara outhärdligt, njöt detta exemplar av det isande polarklimatet. De bitande vindarna, snöfallet, alla minusgraderna och den ganska långa promenaden var bara uppfriskande för El Mango, som de senaste 48 timmarna varit fången i det mangoanska hemmet och andats inomhusluft och rört på sig ytterst sparsamt.

Det är inte ofta man som student kan känna sig helt befriad från dåligt samvete. Det finns alltid något man skulle kunna läsa lite mer av. Men ikväll känner jag mig helt fri. Och nöjd.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hakar på Virvlan. Visst håller ni temperaturerna? En rutten Mango kan ju inte vara helmysigt direkt. Men ni verkar ta väl hand om varandra.

Inreda gemensamt? Ha! Om jag ens hade inrett mitt egna hem färdigt. Men kanske det här räcker som argument: Umeå-Sundsvall= ~26 mil. (Sundsvall har närmsta IKEA't)

Mysgurkor. Hm. Jag blev kallad Pussgurkan när jag var liten. Ska jag ta upp det igen?

Cliff Hanger sa...

Jodå, nog håller vi den rätta hettan vid liv, även om man också i de bästa fruktfamiljer kan känna sig lite rutten ibland.

Jag trodde att ni byggde era egna möbler där uppe. Dä ä bar å bygg (jag såg nyligen Fredrik Lindströms språkliga äventyr i Norrland så jag vet hur ni pratar ;-).

Mysgurka är ett alldeles förträffligt ord.

Anonym sa...

Haha! Jo, Fredrik Lindström. Det är en stjärna det. Jag gillar honom som fasen. Men han fick verkligen tag i de mest pratsamma människorna här uppe. Men japp. Först laxn. Först gångn. Så pratar vi. Det stämmer :)

Mysgurka. Det låter helt förträffligt. Det kan missuppfattas dock. "Jag ska hem till mysgurkan"..Men nej! inte inte inte!

Aja. Får klura på det. Nu sova så jag orkar bygga en soffa/säng imorgon. Nighty night!

Anonym sa...

Jag vill också vara mysgurka!!

Jag hoppas (oäkta) fru Mango slog in sin frukt väl, så han var skyddad mot kyla och stötar.

jobbet kommer vara segt idag känner jag. Jag är ganska pigg men slavdrivaren är här så att surfa någonstans, tex för att testa geografikunskaper, är inte att tänka på...

Anonym sa...

och jag skulle egentligen skriva att du är en så duktig frukt som fixar uppsatser och grejar!

Anonym sa...

Får man fråga vad det är du pluggar för nåt?

Det där med att ständig ha lite pluggångest är ju lite jobbigt. Då är det skönt att ha jobb där man kan komma hem och släppa allt. Typ. Men jag längtar tills jag får plugga igen. Faktiskt.