onsdag, januari 11, 2006

Bondfångeri!

Jag brukar inte få så mycket spam. De flesta brukar sorteras in automatiskt bland "massbrev". Men följande mail smög sig in i min vanliga inbox, därför råkade jag öppna det. Ha, vilket försök till bondfångeri!

"From Mr Mike it is my pleasure to meet you
Head of Department bank of
scotland united kingdom
Call me with my private tell number(+44-
7040112855)
Dear partner,
In order to transfer out(Thirty-million
pounds sterlings)from our bank here in london the owner of this account
in mr john hughes foreigner and the manager of petrol chemical service
here in london,A chemical engineer by proffession and he died since
1995.The amount involved is(30,000,000.00)pounds sterlings.
I want to
transfer this money into a safe foreign account abroad but i don't know
any foreignert,I know that this massage will come to you as a surprise
as we don't know our self befor,But be sure that it is real and a
genuine business.I believe in God that you will never let me down in
this investment.Your full contact information phone and fax number,
Name
will be necessary for this effect.Contact lurendrejarens kontaktuppgifter här, (min anm.).
Thanks
MR Mike Tuche"

"Be sure that it is real and a genuine business". Yeah right! Fuck you "Mike Tuche"! Kanske vi skulle ta och gå samman och mass-spamma denne lurendrejare? Detta får mig osökt att tänka på när några komiker, kommer inte ihåg vilka, dumpade en container med pappersreklam utanför VD:n för Svensk Direktreklams hus. En haltande jämförelse, men det var en highlight som jag bara ville nämna.

10 kommentarer:

Anonym sa...

är inte tush slang för rumpa?slående likt hans namn :)

Anonym sa...

din kommentar syntes ju! om det var den om "dåliga gener.."

Cliff Hanger sa...

Jo, min första kommentar blev synlig samtidigt som jag skickade iväg min andra kommentar. Konstigt. Samma sak hände på Virvlas sida.

En annan konstig grej är förresten att min sidomeny har hamnat längst ner på bloggen. Men jag får väl fråga min smarta sambo hur man fixar det där.

Visst är tush = rumpa. Närmare bestämt rövhål i detta fall, skulle jag tro.

Cliff Hanger sa...

Tror jag kommit på varför sidomenyn flyttats. Det är nog för att länken till Mr Mike är så lång. Men vi ska ju mass-spamma honom, därför vill jag inte ta bort den. Inte än på ett litet tag i alla fall.

Mjukispolacken sa...

Vart skriver man under?

Cliff Hanger sa...

Softi polski - Jag önskar att jag hade tekniska resurser/kunskaper för att riktigt jävlas med detta rövhål. Men min enkla tanke vara att vi skulle skicka massa hatmail till den adress som han vill att man ska kontakta honom på. Är lite osäker på om det gynnar våra syften, men det var min lilla idé i alla fall. Annars får gärna någon mer kunnig person organisera någon ondsint kontra-attack.

Anonym sa...

Öh, var det inte så du såg mitt namn? På guess my age? eller har jag tappat vettet och skrivit det själv någonstans?

Anonym sa...

Ojojoj Mangon så fel det kan bli! Japp, cissans kommentar är också cencuerad nu. Det lustiga är att jag läste kommentaren och kände att något var märkligt men kunde inte sätta fingret på vad...

Japp finns på guess my age, de har gissat på 18.7 år i genomsnitt. Jag är 9 år äldre ;-)

Anonym sa...

Detta får mig osökt att tänka på när några komiker, kommer inte ihåg vilka, dumpade en container med pappersreklam utanför VD:n för Svensk Direktreklams hus.

Kanske tänker du på när Kjell Eriksson hällde en lastbilslast i, på och runt brevlådan hos Postens VD?

Cliff Hanger sa...

Han på hatten - mina minnen är väldigt vaga. Men det är fullt möjligt att det var Kjell Eriksson. Fast är inte han radiopratare? Jag såg detta på TV.