onsdag, januari 04, 2006

Ett av livets små mysterium

God Jul & Gott Nytt År önskar Rune och Ulla, Tallmyra! Fick ett julkort idag med den texten idag. Lite sent kan tyckas. Men saken är den att Rune och Ulla inte är några bekanta till oss. De hade bara skickat lite fel. Konstigt nog var julkortet också stämplat "Åter avsändaren", men ändå hamnade det i vår brevlåda. Se där, ett av livets små mysterium.

Annars behöver man ju inte alltid kunna adressen helt korrekt för att brev och kort ska komma fram. En gång skickade jag ett kort från Grekland till min morbror i Nässjö. Hade bara med för- och efternamn och Nässjö, Sweden. Det kom fram. Men så är morbrodern ensam om sitt namn i Sverige också. (Mitt eget namn fick 210 000 träffar när jag googlade det häromdagen).

Apropå morbrodern träffade jag honom, plus de gamla vanliga närmaste, ikväll. Det var länge sedan sist. Numera tycker jag faktiskt att det är riktigt trevligt att träffa tjocka släkten och sitta ner och babbla med dem. Så har det inte alltid varit. Vuxenpoäng på det, antar jag.

Inga kommentarer: