lördag, januari 28, 2006

Skämtåtervinning från Norra Brunn

Är nyligen hemkommen från Norra Brunn. En kul kväll med Hans-Åke Andersson, Henrik Elmér och grand old man Lennie Norman himself. Några återanvända skämt förvisso, men jag antar att jag går på Norra Brunn för ofta. Det var ändå inte mer än kanske 5 månader sedan senast...

En kul grej som Lennie sa var i alla fall att tatueringar numera är något som kvinnor mest sysslar med, för män har insett att det gör ont att tatuera sig. Därför var det också en man som uppfann gnuggisen. Och det är därför Hells Angels inte är ute och åker när det regnar. Gnuggisar tycker nämligen inte om vatten... Ett annat skämt var att Laila Freivalds är den enda kvinna som kan få en dildo att vekna. Lite lågt skämt, men inte lika lågt som Glocalnet. En annan grej som jag bara måste lyfta fram som Lennie sade var ju det här urbota fåniga med att man bär vita band för att visa att man är emot kvinnomisshandel. Dumt för att det skulle bli väldigt många band om man hade ett band för varje ställningstagande som är självklart. Vad kommer härnäst? Ska vi ha band för att vi är emot krig, mord, miljöförstöring och sexuella övergrepp mot barn också?

4 kommentarer:

Thérèse sa...

Så om man INTE bär ett vitt band är man FÖR kvinnomisshandel då? Rosa band då är man mot bröstcancer. Finns det någon som är FÖR bröstcancer?

lisa sa...

randigt är väl modernt? Jag ser hela ärmar av ihopsydda band, som ett lapptäcke ungefär...

Cliff Hanger sa...

Det är lika bra att klä sig i band i regnbågens alla färger. Det må se lite gay ut kanske, men då är man ju i a f garderad mot anklagelser om att vara för cancer, barnaga, djursex eller gud vet vad.

Mjukispolacken sa...

Good point man, good point.

Har personligen inga band alls, inte för att jag inte bryr mig utan snarare för att jag är för lat för att skaffa några. Men nu kan jag ju hänvisa till din brillianta teori. Tack.