söndag, januari 15, 2006

Mindre fett - mera fylla


Var på födelsedagskalas igår. 20 pers på ungefär lika många kvadratmeter. Men det funkade. Man hörde nästan hela tiden vad den man pratade med sade. Blev visst tonårsfull också. Igen. Det har blivit lite så på sistone de gånger man har festat loss. Jag skyller på att det blivit mera fettsnål mat i det mangoanska hushållet på sistone. Något ska man ju alltid skylla på (eller hur Lisa?). Fettsnåla produkter borde inte bara märkas med nyckelhål, utan även med en varningstext, t ex "Denna produkt kan allvarligt öka effekten av berusning vid alkoholintag". Synd att det här inte är USA, då hade jag säkert kunnat stämma någon lightmatsproducent för min oönskade höga grad av berusning. Precis som de där som stämde McDonald´s för att de hade blivit tjocka. Nu verkar det i och för sig inte gå så bra i just de fallen. Men det finns ju andra sjuka, mer framgångsrika exempel från USA på folk som stämmer företag i stället för att ta sitt egna ansvar. Exempelvis de som stämde Ciggarett-tillverkaren Philip Morris.

9 kommentarer:

Per sa...

Instämmer!

Till varje öl du dricker ska du ta en sked stekflott att dricka (gärna med fastbrännt nam-nam, som man inte får äta nuförtiden).

Anonym sa...

det var nån som stämde donken efter att ha spillt hett kaffe på sig själv. Märkligt land det där..

Thérèse sa...

Dra till USA, käka lightprodukter och sup där, stäm sen företagen för oönskad fylla och få fett mycket pengar.
Läste nyligen om en kvinna som köpt en husbil, rattat ut på vägarna och efter ett tag kom på att hon var sugen på en macka, gick från förarsätet in i husbilen och fixade en smörgås, den förarlösa husbilen körde av vägen och blev skrot, kvinnan klarade sig stämde tillverkaren och fick en ny bil plus 800000 dollar i skadestånd eftersom det inte stod någonstan i instrukionsboken att man kunde gå in i husbilen när man körde

Bionda sa...

Den feminina delen av den mangoanska hushållet tar sitt ansvar. Det är hennes fel att El M numera lever på smalare kost. Å andra sidan tog hon även sitt ansvar igår kväll när hon lotsade sin alkoholhaltiga frukt hem på pendeltåget...

lisa sa...

jaha, då förstår jag varför jag vart lite fjortisfull förra helgen. Det är "laga lätt"s fel, inte whiskeyn. Hade man fått riktig grädde i maten hade det säkert gått mycekt bättre...

Anonym sa...

Jaaa, men de som gissade på att jag är nästan tio år yngre än vad jag är såg kanske inte rynkorna, fotot är inte en närbild som du kanske såg. Oi jag hatar att bli gammal.

Anonym sa...

Jag skrattar fö högt åt uttrycket "sin alkoholhaltiga frukt" varje gång jag läser det. Roliga Mrs mango!

lisa sa...

jag har alltid hört att det är i frukten som alkoholen sitter. Gäller kanske mer än i bålsammanhang?

Cliff Hanger sa...

Ha ha... många sköna kommentarer här ovanför. :-)