tisdag, januari 03, 2006

Snö och sol

Var ute idag och tog lite foton. Det var så fint ute med snön som vilade över träd och bäddade in bilar, gräsmattor och allt möjligt i ett tjockt täcke. Dessutom var det väldigt klart ute. Konstigt nog var det dimmigt hela dagen där sambon jobbar, vilket inte är mer än max 1 mil hemifrån. Skönt att jag kom ut innan solen hade gått ner helt, men det var snudd på att jag missade solen, trots att jag gick ut nästan direkt efter att jag gick upp ur sängen. Väcktes av ett telefonsamtal kl 12.40... Dygnsrytmen blir lätt lite skev när man har jullov och därmed inte något som strukturerar ens vardag.

Det slog mig på min promenad idag att det är rätt fascinerande ändå att vi i detta land har dessa årstider som erbjuder både snö och minusgrader och sol och svett. Jag är ju ett stort fan av woophy, som ni som läst denna blogg tidigare vet. I sammanhanget känns det därför kul att kunna visa omvärlden bland annat dessa klimatskiftningar. Vill ni söka efter mina foton på woophy så kan ni söka på användarnamnet MJSweden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har nytto-tillstånd på våra bilar. Det innebär att man får stå två timmar på parkeringsförbud och
gratis på övriga tillåtna parkeringsplatser i stockholms stad. Fast inte för nära korsningar, övergångsställen
utfarter osv. Det är nödvändigt i jobbet, annars skulle det ta hundra år att ta sig till jobben om man var tvungen att leta parkering varje gång... Det kostar dock rätt mycket att få ett sånt tillstånd, och man måste ha giltiga skäl för att få det.

Och det är helt gudomligt vackert ute. Speciellt på björkarna...

Anonym sa...

Då är vi överrens gällande resemären. Tycker också det verkar lättare för alla om denne visar att han/hon vill åka med bussen.

Ha en bra dag.

Anonym sa...

jag tyckte whoopy verkade lite meckigt...håller mig nog till bloggen om jag ska publicera foton...

Cliff Hanger sa...

Virvla - Fattar inte att du tycker att woophy verkar meckigt. Det är ju superlätt, t o m för en data-amatör som jag. Men om jag kan hjälpa dig på något sätt så är du välkommen att fråga.