måndag, januari 23, 2006

Lita aldrig på datorer och deras tillbehör

Jaha, då var det dax igen för lite datastrul... denna gång var det dock inget virus, utan troligen en säkring i modemet som svek mig och mangofrun. Har nu varit utan internet sedan i lördags morse och det känns förstås som en evighet. Har dock inte lidit allt för mycket av det, det har nog varit ganska bra att koppla bort den här uppdateringsstressen som kan uppstå ibland, även om det är kul att känna den pulsen också. Troligen får vi i gång internet hemma i morgon, då ska jag också uppdatera mig med bl a svar på kommentarer, men just nu är det lite ont om tid.

I´ll be back...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså, nu kallar du henne mangofru minsann, inget oäkta där inte. hehe

lisa sa...

en säkring i modemet? Jag ser någonting bränt och rykande framför mig. Hoppas det inte var så spännande!

Cliff Hanger sa...

Du är vaken du, Virvla! Erkännes, erkännes, jag formulerade mig fel. Men hon är ju som en fru, även om hon inte är det formellt.

Nej, Lisa, det var ingen rök. Och ingen eld. Och ingen explosion. Det var ett ganska oglamoröst fel som nu har försvunnit lika oväntat som det dök upp (oj, vilket dataproffs jag måste framstå som, men det gör inget, man kan ju inte vara bra på allt). Fast internetleverantörskundtjänstsnubben trodde att det var en säkring som gått, så det så.

Anonym sa...

jag ska kommentera det där om nissar dvärgar och tomtar men hittar inte vart jag skrev det. bara på min egen blogg men jag antar att det var hos dig du ville ha kommentaren.
du får den sen. jag ska skicka iväg räkningar nu (läs: surfa), öla och sova. Möjligtvis hoppas ölandet över.