lördag, januari 28, 2006

Tvångstankar och ovanor

Jag fick en utmaning av Anna. Den löd så här:

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

1. Jag måste alltid hålla sambon i höger hand när vi går hand-i-hand. Det känns bara bäst så.

2. Om vi åker förbi en skola som jag gått i, eller något hus där någon kompis bor/har bott, måste jag påpeka detta (även om jag gjort det tre gånger tidigare).

3. Om jag ser en karta på allmän plats måste jag noggrant studera den omgående.

4. Min sambo hävdar att jag ibland, när jag funderar på någonting samtidigt som jag går omkring i lägenheten, skjuter upp axlarna och böjer handlederna på gay-vis. Detta är dock något som jag inte kan fastslå som en sanning, då jag tydligen gör detta helt omedvetet.

5. Jag brukar parkera skorna PRECIS innanför dörren, på (Hammarby-)dörrmattan.

Jag vill tacka min sambo, som kom på punkt 4 och 5. Det ska tydligen till sambos för att se vissa av ens egenheter som man själv är blind för.

Apropå ovanor och tvångstankar var ju detta något som Henrik Elmér pratade om igår. Han berättade bland annat att det ibland känns som att han förföljer någon på stan. Och att han har en tvångstanke om att slänga nycklarna i vattnet när han går över en bro. Det bästa var nog när han skämtade om att han brukade springa iväg när han såg poliser till fots. Det hade en gång fått till följd att poliserna sprang efter och fick se honom slänga något föremål i vattnet när de kom till en bro... Lite suspekt.

Så där, då utmanar jag Cissan, Thérèse , 70-tals-Per, Lisa och Mjukispolacken.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh herregudars! Nu ska det skrivas...igen! Jisses...

Men du..Is this chicken or is it tuna? I know it's fish but....

Cliff Hanger sa...

Ja, vi hetsar verkligen varandra till att skriva, visst är det underbart!

Ha ha, det var Jessica Simpson som sade det där, eller hur? Bionda brukar säga att hon känner sig väldigt blond när hon känner sig dum. Jessica Simpson är väldigt blond för det mesta. Eller finns det någon kycklingfisk?

Anonym sa...

Ska ta tag i listan. Nu eller sen. Vi får se. Snart. :)

Allas våran Jessica. Hon är som hon är. Ett skinande stort Hollywood-leende. Jag brukar säga att jag är blond också. Och blåögd. Jag vet inte om kycklingfisk. Men kattfisk finns.

Anonym sa...

oooh, hade du varit min sambo och gjort nummer fem (vilket min kille gjorde i början men efter ett antal utskällningar slutat med) hade jag kastat ut skorna utanför dörren. Fast fru Mango kanske inte bryr sig? :)

Cliff Hanger sa...

Cecilia - Kattfiskar, oxgrodor och tigerhajar finns... vem vet, det kanske finns kycklingfiskar också ändå...

Anna - Det var ytterst nära att jag censurerade dig där. ;-) Men ärlighet varar längst antar jag.

Anonym sa...

psst, en hemlighet...jag är sällan så bitter som jag utger mig för att vara... ;-)

Anonym sa...

Nätdejting förresten! Vad spännande! Jag vill också! Fast jag är medlem på Spraydate, det går bara inte så bra. Jag ljuger inte tillräckligt tror jag. Iofs känns just Sd ganska oseriöst, men man vet aldrig!

Mjukispolacken sa...

Ska skriva snart, kan inte lova att det blir idag dock.