tisdag, januari 17, 2006

Bloggterapi

El Mangos lidanden fortsätter. Ingen ljusning på datafronten (sitter nu på ett annat bibliotek), men hjälp finns att tillgå, om än inte på en gång. Återstår att se hur mycket som har förstörts på datorn. Hoppas naturligtvis att inget har förstörts, men vågar inte hoppas för mycket. Till er andra säger jag bara: Uppdatera era virusskydd och säkerhetskopiera!

Vaknade två och en halv timme innan väckarklockan i morse. Sånt händer inte ofta. Vaknade med samma stresstryck över bröstet som jag gick och la mig med. Men internetstrulet har idag i alla fall haft den positiva effekten att jag kunnat koncentrera mig på skoljobbet i stället för att fördjupa mitt internetmissbruk (detta är däremot en välförtjänt paus!). Har fått en del jobb gjort och börjar med viss försiktig optimism se ljuset i tunneln (eller var det ett tåg?). Stresstrycket över bröstet finns dock kvar. Varför ska detta stresstryck alltid infinna sig så fort det är dags för en inlämningsuppgift, en tenta eller dylikt? Att man aldrig lär sig... I och för sig blev det extra jobbigt med datahaveriet igår, men ändå.

Mitt mål och min förhoppning är i alla fall att jag på fredag ska kunna vara nöjd med inlämnad uppgift och att dataproblemet ska ha rett upp sig. I så fall kommer jag att känna mig som en helt annan, bättre människa än jag känner mig som nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

eyy där, uppdatering please! Jag vet från säkra källor att er dator funkar nuförtiden ;-)