tisdag, januari 17, 2006

Back in business

På begäran kommer här en liten uppdatering (värst vad mycket dagbok det blev över denna blogg helt plötsligt).

Min hjälte, Agipmannen, kom på hembesök och lyckades fixa i ordning datorn! :-) Jag hoppas att jag visade min tacksamhet tillräckligt, för det var verkligen guld värt. Tusen tack än en gång! Han visste inte riktigt hur han löste problemet, men det spelar ingen roll, det viktiga är att datorn fungerar. Datorer är för övrigt lite som bussar, de verkar leva sina egna liv. Ibland får de bara tuppjuck, nästa sekund kan de ha blivit beskedliga igen. Agipmannens problemlösning och eminenta sällskap fick faktiskt mitt stresstryck över bröstet att släppa tillfälligt. Efter några timmars umgänge påminde dock det dåliga samvetet om att inget pluggjobb gjorts på flera timmar och stresstrycket återkom. Men i skrivande stund har jag jobbat på duktigt och är redo för den orala redovisningen i morgon. Dessutom har jag en fungerande dator och - inte minst - min klippa, ms Mango, Bionda, guldlock (kärt barn har många namn) är hemma igen efter att ha varit på konferens och fått en massa (visserligen välförtjänta) komplimanger från andra män...(hrm) Så nu är det mycket bättre, även om trycket över bröstet inte verkar ge med sig i första taget. Och det återstår fortfarande mycket jobb innan jag är klar med inlämningsuppgiften. Man ska inte ropa hej förrän man hoppat över bäckenet.

Uppdatering om lördagens bravader kommer...kanske. Hände lite mer än som tidigare beskrivits.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.brownharrisstevens.com/detail.aspx?id=364979

Det är Ulf LUndell rakt igenom i min blogg. Alltid. Nästan. De två låtarna helt klart Uffe! Ute på tippen är en favorit!! Du kan få den av mig ngn gång om dui nte har den, om du lägger till mig på msn.

Nej jag jobbar inte i en taxiväxel :)

Jag kommer givetvis ge dig min framtida adress!! (du vet vad jag heter och hur jag ser ut. Lille Mästerdetektiven där!) (Mango Blomqvist kan du kallas)

Anonym sa...

Alltså, den där kartan du har länk till...jag har spelat i en timme nu, lite besatt! 4771poäng som mest.