fredag, januari 13, 2006

American cockies

Skrev ju i ett tidigare inlägg om att jag inte vågade fota på ålandsbåten p g a tidigare dåliga erfarenheter av att fota i affärer. Jag lovade också att blogga om detta senare. Detta senare tillfälle har nu uppenbarat sig.

Det var i somras som jag och sambon var på blixtvisit i Jönköping av alla ställen på jorden. Vi var inne på Överskottsbolaget då jag fick syn på en skylt som det stod "American cockies" på (samt något sorts pris för denna importerade genitala produkt), som av någon anledning hamnat i ÖB:s sortiment. Detta tyckte jag såg mycket lustigt ut, och eftersom jag råkade gå omkring med kameran runt halsen som en riktig turist, tänkte jag att detta måste förstås förevigas. Men jag hann inte mer än knappt sikta med kameran innan ett nitiskt, kamouflageklätt butiksbiträde bryskt hojtar till mig att jag absolut inte får fota inne i affären! Han påstod att det får man inte göra i någon affär i hela Sverige. Om han hade haft en gnutta humor och självironi å butikens vägnar och dess felskyltning hade man kanske kunnat få ta ett foto ändå. Men det kändes att detta var en humorlös officers-wannabe med mycket liten förmåga att kompromissa. Troligen hade han också en ganska liten "cockie".

4 kommentarer:

Anonym sa...

folk har inte humor helt enkelt...

Mjukispolacken sa...

1. fan vilken tråkig typ. sådana människor mår sällan bra, fy fan!

2. alltid trevligt med slag under bältet, det känns som det ultimata liksom ;)

Anonym sa...

hahahaaa! American cockies, me want the big American cockies...

Cliff Hanger sa...

Apropå tidpunkten, var fröken Virvla möjligen en aning på pickalurven när hon postade sin kommentar? ;-)