tisdag, januari 10, 2006

Åldersgissningar och föräldragissningar

I min lärarstudent-klass finns det individer av olika åldrar, från 19 till 37 år. Det var ganska roligt att höra att barn "på fältet" hade frågat om 37-åringen var mamma till 21-åringen. Men det var ännu roligare att höra att några andra barn hade frågat om 29-åringen var pappa till 27-åringen. :-)

Ovanstående får mig osökt att tänka på den gången då en tjej på krogen gissade att min då 23-årige kompis var 36 år. Han tyckte inte att det var så kul, men det gjorde jag.

Apropå detta kommer här en liten länk. Jag har lagt in en bild på mig där. De gissar faktiskt nästan exakt rätt, snittåldersgissningen ligger bara 0,11 år fel.

(Jag är inte någon av de ovan angivna personerna, promise).

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men sluuuta, jag kommer sitta oavbrutet med detta i natt!!

Anonym sa...

Ha ha... jag klickade på länken och din nuna kom upp som tredje bild. Jag gissade rätt.

Effektivt bloggat idag. :-)

Cliff Hanger sa...

Tänka sig, tredje bilden! Världen är liten. Elelr också är det inte så många som reggat sig på den där sajten (fast det tror jag inte).

Effektivt bloggat igår ja. Känner mig lite nöjd med det. Men det finns ju en risk att det första blogginlägget igår missas när man gjorde fyra inlägg på en dag.

Bionda sa...

Jag kollade länken för att se vilken bild du lagt in, men hittade dig inte. Tur att jag kan titta på dig live...

Anonym sa...

Jag tog bort din kommentar och ändrade min profil, är det svar nog ;-)

Snackade ju inte skit om själva Söder (jävlar, alla är fan trendiga i den delen av stan, kände mig omodern i Acnejeans) utan söder om söder dit alla verkar flytta.

Anonym sa...

det var namnet jag tänkte på :)

Anonym sa...

Herregud Mangon, nu vet ni ju tom hur jag ser ut! :-D oh well, min hemlighet är säker med dig och Mrs hoppas jag :-)

Anonym sa...

Tänkte ta bort min bild, men det är ju en kul boost att folk tror att jag är så ung. Den får ligga kvar ett dygn till...