torsdag, mars 02, 2006

Närkontakt med psycho-grannen

I morse var det nära att det blev ett sånt där obekvämt sammanträffande igen. Denna gång med ingen mindre än psycho-grannen dessutom. Jag fick dock ett naturligt försprång på några meter, eftersom jag låste dörren samtidigt som grannen öppnade sin dörr. Sedan skickade jag ett sms till sambon och tipsade henne om att det var fritt fram att sparka in psycho-grannens brevlåda, eftersom han satt på samma pendeltåg som jag. Sambon såg dock sms:et lite sent, varför hon inte vågade ta ut den rättmätiga hämnden mot fridstöraren.

3 kommentarer:

lisa sa...

attans, en insparkad brevlåda hade varit på sin plats!
Har nu använt mig av din låtlista när jag laddade musikmaskinen. Det ska bli spännande att ta sig till jobbet imorgon! Har börjat fila på en lista till dig. Det är ju toppen, som att få blandband fast lite mer jobb!

Thérèse sa...

Haha psykogrannar verkar vara vanliga. Jag hade en i Göteborg men hon nöjde sig med att lägga lappar i brevlådan på obegriplig svenska. Som till slut gick att tyda med att hon skulle få oss vräkta och annat kul för vi klampade på hennes tak. Hon brukade också vända bort huvudet, vägra hälsa och gå en annan väg när jag mötte henne. Jag skulle ha sparkat in brevlådan innan jag flyttade

Per sa...

Gamla tanter som borde ligga på hemmet för decennier sedan kan vara en källa till olustighet och odör. Dom öppnar alltid en springa i dörren när man går förbi dörren, och man tror först att "är det något"?. Det kan ta lång tid att lista ut vem som bor där