torsdag, mars 30, 2006

Längtar till 9 juni


Riktigt så illa däran som Rockys polare här ovan är jag inte riktigt (klicka på bilden för att förstora). Men det kändes väldigt träffande med ambitionen att bara softa och vara ledig. Inte genom hela livet, men för stunden. Ja, jag är lat. Och jag vill ha sommarlov NU. Jag skojar inte när jag säger att jag längtar till 9 juni. Då blir jag helt plötsligt tokledig i nästan tre månader... ah... Och apropå 9 juni, ni vet väl vilken dag som fotbolls-VM börjar?

Sedan är det en helt annan sak att jag någon gång i juli lär börja gnälla om att jag har för mycket dötid... Nej, jag tror faktiskt inte att jag kommer att göra det. Även om gräset alltid är grönare på andra sidan, så kommer det ändå vara mycket grönare i juli än det är nu, både bildligt och bokstavligt.

Eller som jag läste i en lärarstudent-tidning: 3 anledningar till att bli lärare: Juni, juli, augusti.

P.S./ Klicka på seriestrippen för att göra den större.

11 kommentarer:

Thérèse sa...

Själv har jag inga problem med dötid alls egentligen. Jag är jäkligt lat.
Men jag vill ju kunna göra och köpa kul grejer så därför har jag alltid jobbat eller pluggat för att kunna få ett jobb. Inte kul att ha dåligt med pengar.
Tyvärr är jag inte tillräckligt kristen för att bli nunna, så tror jag att en ev. nunneorder kan ha en del synpunkter på att jag har barn.

Cliff Hanger sa...

Att gå i kloster går bort för mig också. Varken kristendomen eller celibatet tilltalar mig.

Däremot råna värdetr...nej, hrm... vinna på lotto, det vore jäkligt najs. Men jag antar att jag måste börja spela på lotto om jag ska kamma hem någon lottovinst.

Thérèse sa...

Jag tror inte det är så soft att vara i kloster heller, upp tidigt, ligga och be på stengolv och inte prata. Celibat och kristendom gör det inte roligare heller. Min fanatiskt kristna svärfar tänkte bli munk för några år sen, men istället gifte han sig med en kvinna han träffat i kyrkan.

Jag skulle också vilja ha en lottovinst, eller trissvinst (jag är inte kräsen) men jag har insett att då måste jag börja spela på lotto eller triss först

Anonym sa...

Den var rätt träffande... Förresten, kan du vara ledig hela sommaren? Måste du inte jobba något? Faaan vad soft att vara leeedig

Babushka sa...

Gah! Du kan inte ana hur mycket jag längtar till sommaren. Känns som att det är det jag lever för just nu. Själv är man ju inte lärare men jag har ändå lyckats spara 27 dagar trots att jag redan haft två veckors semester i år.

Kärleken är något mer slösaktig och har bara 2,5 veckas semester kver på hela året...faaaan va tråkigt han kommer ha det när jag ligger på playan och dricker paraplydrinkar (eller är uppe i norrland och blir sönderbiten av myggor)...

Anonym sa...

Arbetsbördan är något skevt fördelad i det mangoanska hushållet. Herr Mango har tre månader ledigt. Fru Mango jobbar tolv av fjorton dagar... Vilken härlig markservice Fru Mango kommer få! ;-)

Anonym sa...

Jag är ledig i fyra dagar nu. Det är underbart att inte göra någonting. Men jag har planerat varenda dag till max. Ibland hatar jag mig själv och mitt planerande. Funderar på att skita i högskoleprovet på lördag och bara ligga o pilla mig i naveln och kanske tittat på femton avsnitt av Mythbusters. Va fan ska jag med högskoleprovet till ändå för liksom, mitt gamla resultat står sig väl i ett år till eller så.

Anonym sa...

Bionda, fan va nice! Ordentligt lagad mat, tvättat och städat.. han kan säkert springa ärenden också! :)

Cliff Hanger sa...

Anna - Jag har friår till 31 aug, vilket betyder att jag inte FÅR jobba. Rätt skönt att slippa fundera på det. Annars är du farligt nära en blockering med ditt dåliga inflytande på sambon...

Virvla - Pilla sig i naveln is the shit. Satsa på det, det är mitt råd.

Anonym sa...

Är också förtjust i att vara ledig och lata mig, har inga problem med det, men jag arbetar som häst när jag måste.
I dag pratade jag med två skrytsamma arbetskamrater, de sa att de aldrig latade sig, inte ens hemma, de for runt och pysslade och städade och handarbetade och fan och hans mormor, jag tyckte synd om dessa två, de kände inte frid i sitt eget hem.

Anonym sa...

Helt brutalt mycket bra grejer som händer runt maj-juni. Jag tar studenten, fotbollsvm, NYresa... allt bra man kan komma på.