onsdag, mars 08, 2006

Genvägar? - del 2

De dummaste stressmänniskorna är kanske ändå de flygpassagerare som tvunget ska lossa säkerhetsbältet (fastän man ännu inte har fått signal om det) och resa sig upp alldeles för tidigt. Det finns ju ingen som helst anledning att stressa. Man får ändå stå och vänta vid bagagebandet, även om man hunnit dit någon minut innan sina lite coolare medpassagerare (i alla fall om man åker i ekonomiklass). Ändå ska folk armbåga sig ut i mittgången och stå och otåligt vänta på att bli utsläppta så fort som möjligt.

Tilläggas bör att jag långt ifrån är perfekt när det gäller att ta det coolt (jo, jag är en av dem som använder den där genvägen). Men ibland har jag faktiskt märkt att det kan löna sig att tänka lite längre än näsan räcker huruvida det är värt att jaga upp sig eller ej. Som i exemplet ovan t ex.

8 kommentarer:

Thérèse sa...

Jag brukar faktiskt ta det coolt på flygplan men ibland funkar det inte. Resesällskapet kan vara mer stressade eller så sitter det någon närmast fönstret som kräver att jag ska flytta på mig för han eller hon måste av.
Hittade en blogg som jag kan tänka mig att du gillar
http://www.railwaydrunks.blogs.se/

Thérèse sa...

Vi trogna läsare önskar få höra lite om psykogrannar. Argast berättelse om granngubben var ju hur rolig som helst

Anonym sa...

haha jag var en gång i tiden stressmongot som knäppte upp för tidigt och plockade ned mitt handbage före alla andra och sedan stod där som ett fån och väntade i gången...

men sedan "vaknade" jag upp och slöade till mig rejält. Ett flertal gånger har jag gått av planet sist och fan va cool jag kände sig då. helt stressfir och soft.

sedan dess är det mitt mantra - stressfir och avslappnad

Andreas sa...

Missa inte dagens (onsdagens) rocky i DN (dn.se) om just detta!

(Eller så kanske det var därifrån det kom?)

Cliff Hanger sa...

Thérèse - Tack för länken! Den sajten var ju minst lika bra som www.sunkhak.se :-) Inlägg om psychogrannarna kommer, jag lovar.

El Pedro - Grattis till uppvaknandet! Stressfir is the shit. ;-)

Andreas - Alltid kul med nya friska fläktar i kommentarsfälten. :-) Har nu kollat Rocky. Kul, men jag fattar inte riktigt kopplingen till mitt inlägg. Det handlade ju om fyllespyor.

Anonym sa...

Sådana stunder skulla man kunna använda till kontemplation och inte stressa iväg....yada yada yada...

Ska kolla in sunkhak nu...stressa stressa...

Unknown sa...

Ha ha, jag är en sådan som står och svär över att folk inte kan vara snabbare. Jag får skylla på att jag är rökare och att 9 timmar på ett flyg utan att röka gör mig galen.

Anonym sa...

Jag dras alltid till genvägar men sen har jag tvångstankar som gör att jag ändå måste gå runt en viss stolpe eller hålla mig till en viss grej så det blir lite splittrat!