måndag, mars 13, 2006

Varför ha passet med sig när man åker rövsame?

Jag och sambon passade på att bejaka våra barnsliga sidor i helgen. Vi åkte till Högdalstoppen och åkte (i brist på snowracern som inte hittades) sopsäck nerför backen. Första gången för mig. Sambon är däremot en van sopsäcksåkare och visade klass och stil. Eller som Stig Strand hade sagt: Hon höll en fin linje. En lite mer vuxen aktivitet blev det också för oss (nej, era pervon, sluta tänk på snusk!) - en promenad på isen på en sjö.

I samband med sopsäcksåkandet upptäckte vi att någon hade glömt miniskidor, stjärtlapp (rövsame) och ryggsäck vid foten av backen. Att det fanns nycklar, en termos och en påse bullar i ryggsäcken var inte så konstigt. Desto mer udda var det att det även fanns ett pass där. Passet gjorde dock att vi kunde leta reda på vederbörandes telefonnummer, ringa honom och lämna grejerna till honom. Han var väldigt tacksam och utbrast: "Jag älskar er!" när vi ringde. Eller vi och vi. Det var sambon som ringde, med en ganska charmig röst påkopplad. Undrar om han hade utbrustit samma sak om det hade varit jag som ringt? En annan fråga som inte fick något svar var varför han hade passet med sig till backen. Kanske var det en undermedveten back-up ifall han skulle glömma sina grejer?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju underligt det där. Kanske hade någon stulit grejerna och lämnat dem på Högdalstoppen. Det finns mer stöldgods än vad det finns snö på Högdalstoppen. Nej, det går inte ihop.
Några frågor:
Varför skulle någon sno dessa grejer?
Varför ha med sig ett pass?
Varför glömma allt?
Varför bli glad om man lämnat det med flit? Varför, varför, varför...

Babushka sa...

Åhåååå, du befinner dig väääääldigt nära mig hör jag...

Skulle på promenad runt högdalstoppen igår, men eftersom min liverpolälskande man hade en match som började 45 senare så tog vi en sväng runt Örby istället.

Jag brukade åka sopsäck i hammarbybacken när jag var yngre och mer sprallig. Måste nog ta upp en aktiviteten, det är sjukt kul.

Va fan...promenader och snack om "när jag var yngre"...jag låter ju lastgammal!!! Är det månne en 30årskris som börjar komma smygandes?
Ve och fasa....

"Rövsame"... *ASG*!!!!

Anonym sa...

Klass och stil på en sopsäck? Tala om motsats!
Men jag tackar för komplimangen!

Cliff Hanger sa...

Suratanten - Mera stöldgods än snö. :-) Det ska inte uteslutas, det är ett ställe där man nog undviker att vara om natten. Men om det finns mer stöldgods än snö finns det MYCKET stöldgods där nu.

Emma - Jo, som den oerhört skarpsynte detektiv jag är, har jag listat ut att detta är dina hoods. "High valley" var min ledtråd.

Förnekelse är väldigt vanligt för folk som närmar sig 30, du är inte ensam. :-)

Bionda - En skönhet klär i allt, även en sopsäck. ;-)

Anonym sa...

...och jag bor i området som Emma tog en sväng runt.

Anonym sa...

usch hade en mardröm om mitt PASS inatt faktiskt. När jag var på min senaste asienresa gick mitt pass sönder, men en ambassadgubbe tejpade ihop det i bangkok, stämplade lite så att jag fick komma hem igen. I drömmen blev jag fast i tullen i ryssland för att jag hade glömt att laga det. Trodde inte man kunde drömma mardrömar om Pass. Mannen som förlorade sin väska kanske just hade varit ute och rest och använt samma väska? Låter som att ni hade en fin vårdag! Här uppe i norr är det också kanonväder! Ha det El mango!

Anonym sa...

Får mn inte helt sanslöst ont i rumpan av att åka sopsäck?

Anonym sa...

Förresten, har du släppt efter lite på kontrollbehovet? Men behöver inte längre bli godkänd av dig när man kommenterar ser jag.

Cliff Hanger sa...

Jag bor inte i området. Jag var bara en turist i Högdalen (halvlögn).

Emil, det bästa med mardrömmar är i alla fall att vakna upp, om man ska tänka positivt. Ha det!

Nej Sofia, man får faktiskt inte så farligt ont i rumpan av att åka sopsäck. då är det betydligt värre att åka plastring efter motorbåt...

Kontrollbehovet är väl kanske något mindre. Men inställningen ändrades av sig själv! (Jo, det är sant). Sedan gillade jag läget bara.

Andreas sa...

Det är bara att konstatera att HighValley is the shit! =)

Alla som är nåt bor runt här helt enkelt.

När ska vi ha bloggfest på Engelbrekt? =D

(Det är karaoke på onsdagar och knivslagsmål på fredagar..)

Cliff Hanger sa...

Andreas - Vi bor ca 6 km från Högdalen - räknas det för att vara nåt? High Valley i all ära, men enligt min mening är Beautiful Valley the REAL deal, för där är jag uppvuxen.

Det enda matnyttiga jag hittade på nätet om Engelbrekt var en sunkig dartklubb som spelar sina hemmamatcher där. Sajten inkluderade ett foto på två män över 40 som moonade och ett foto på en thailändska som tog en man i skrevet... Verkligen classy... Men vaffan, jag är inte den som är den, så bloggfest - visst. :-) Kanske ska undvika fredagarna bara... Kalla mig tråkig , men jag brukar mest använda kniv för att skära bröd.

Babushka sa...

Ja Andreas är verkligen ohemlig av sig... Nu bor ju vi egentligen inte i samma lägenhet även om det verkar bli så 98% av månadens dagar. Å andra sidan slumpar det sig så att även min lägenhet är placerad i HighValley.

Själv är man uppvuxen i One Spoon Valley....

Anonym sa...

Ha ha... Enskededalen.