fredag, mars 31, 2006

Hammarby - en förening med bred kompetens

Sambon och jag är just hemkomna från handbollskvartsfinalen mellan Hammarby och Ystad. 34-25 och bra tryck på läktarna! Najs, najs. En kul kuriositet vid dagens match var annars att alla på ståplats satt ner, medan Bajenklacken stod upp, trots att de hade sittplatser.

En av fördelarna med att hålla på Hammarby är att det finns så många sporter man kan gå och titta på. För mig är fotbollen klart intressantast, sedan följer i turordning handboll, bandy och ishockey. Fotbollen och handbollen stöttar jag i alla lägen, men när det gäller bandyn och ishockeyn måste jag erkänna att jag är en medgångssupporter som ytterst sällan går på match. Speedwayen gick jag på när de gick upp till elitserien i höstas. Jag lyckades då också lura med mig min motorintresserade AIK-vän på det. Man fick gratis entré om man hade något grönvitt på sig. Han vägrade nästan, men jag övertalade honom att hålla i en bajen-halsduk. Så lättsåld var alltså han ( ;-) på dig, om du läser detta).

Blir Bajen lite bättre på det, kan innebandyn bli kul att följa också. Men bowlingen, goalballen, rodden och boulen får nog klara sig utan mitt aktiva stöd. Eller förresten... Hammarby bowling kan nog räkna med mitt stöd framöver, om AIK går upp till samma division som dem, vilket de troligen gör snart. Då spelar som tidigare nämnts också sambon i AIK. Intressant...

Mikebike påstår att man inom Hammarby även håller på med trikåkramande (även kallat brottning). Vad han än säger, tro honom inte! Det är bara lögn och elakt förtal.

5 kommentarer:

lisa sa...

dags för hammarby biljard?

Cliff Hanger sa...

Bra idé! Hammarby biljard låter som en klubb skräddarsydd för mig.

Jag har för övrigt varit medlem i Hammarby Golfklubb.

Studiomannen sa...

Jag tycker att det måste vare en nackdel. Blir det inte schizofrent?

Gonatt!

Cliff Hanger sa...

Jag förstår inte hur du tänker, Peter. Det är väl mer schizofrent att hålla på flera olika klubbar?

Gokväll!

Anonym sa...

Själv är jag född schizofren, så att heja på Bajen och spela för AIK kommer att gå som en dans...