torsdag, mars 30, 2006

Leverpastej på villovägar

Det är inte varje dag som man överraskas av ett leverpastejspaket i jackfickan. Men det hände mig idag. Jag var på väg, stressad som vanligt, till pendeltågsstationen när jag efter ca 100 meter märkte att jag hade en tyngd av något slag i jackfickan. Just jäklar, det var ju leverpastejspaketet som jag lade där efter att ha handlat det på Coop igår, tänkte jag. Jag köpte ingen kasse vid leverpastejsinköpet, eftersom jag handlade så få grejer. Hade helt glömt bort den stackars leverpastejen i fickan. Ville inte slänga bort en möjligen helt okej leverpastej, och det var inte mycket tid till att fundera över hur den mådde. Så det var bara att pila hemåt och springa desto mer på vägen tillbaka för att hinna med pendeln.

Leverpastejen stoppades in i kylskåpet och pendeltåget hanns med. Allt väl så långt. Nu återstår bara frågan: "Hur är läget med leverpastejen?". Jag har inte vågat öppna leverpastejspaketet än, eftersom jag är osäker på vad jag ska möta. Känner att jag behöver lite support och vägledning i denna stora fråga. Därför väljer jag att använda Er, kära läsare, som livlina. Betänk vid Ert svar att leverpastejen har bott i en rumstempererad jackficka i ca 24 timmar.
De som gissar rätt vinner en resa till Leverpastejsspat i Arboga, med bland annat leverpastejsprovning och leverpastejsinpackning på schemat.


Hur är läget med leverpastejen?
Den är helt okej.
Den är grön.
Den ser märkbart okej ut, men skenet bedrar, vilket kommer visa sig vid framtida toalettbesök.
Den har sprungit iväg, ut ur kylskåpet.
  
Free polls from Pollhost.com


Mina tidigare undersökningar kan du se här och här. Rösta eller kolla bara in resultaten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag skulle tro att den är helt okej!

Thérèse sa...

Leverpastej både luktar och smakr illa så det ska man nog undvika att äta;)

Andreas sa...

Nej fan.. don't go there... Vad kostar ett paket leverpastej förresten? 10-20 spänn? Är det värt att chansa för det?

Cliff Hanger sa...

Jag tackar för rösterna och kommentarerna. Tyvärr får vi aldrig svaret på frågan om leverpastejens väl och ve, eftersom sambon slängde leverpastejen i oöppnat tillstånd 30 sekunder efter att hon läst bloggen.

Därför bestämmer jag att alla har vunnit en resa till leverpastejsspat, utom den som hade röstat på att leverpastejen hade sprungit iväg. Det är bara att åka dit, skicka sedan räkningen till Gickdupåden Sålätt, Lurerivägen 3, 111 22 Skojberga.