söndag, mars 19, 2006

Isvaksbad, blattenötter, ligg-gunga och dåligt luktsinne

I torsdags var jag på utflykt med "min" skolklass. De små underbara barbarerna skulle under överseende av auktoriserade livräddare få hoppa i isvak med kläderna på för att pröva på att ta sig upp med isdubbar. Ingen skadades, men det var småmysigt för min sadistiska sida att se barbarerna bokstavligt talat kylas av. Testade också ligg-gunga och gjorde bort mig i hanteringen av "blatte-nötterna". Ligg-gungan var harmonisk och meditativ, rekommenderas. Som en vanlig gunga fast denna hade plats för tre medelstora tjejer i femteklass, eller en 28-årig lärarstudent. Dessutom var den täckt av något liggbart material. "Blatte-nötterna" kallades så av en invandrarkille som fick se undertecknad med hjärnsläpp kasta in pistagenötterna i munnen oskalade... Jag tittade inte så noga på vad det var för sorts nötter utan slängde bara in dem i matluckan utan att tänka mig för. Tappade kanske lite i auktoritet där...

Det är svårt att avgöra, men ibland har jag fått för mig att jag har halvdåligt luktsinne. Vid utflyktsmålet klagade några på att det stank avlopp. Detta kände jag inte alls. Tyckte att det mest luktade fräsch vårdag. Men om jag har dåligt luktsinne så finns det andra som har uselt luktsinne. För ett tag sedan gick jag förbi en pågående slamsugning. Jag kände stanken på säkert 150 meters håll. Ändå stod det två kvinnor och konverserade i största välmåga precis intill eländet. Skumt. De måste haft uselt luktsinne. Eller också var de koprofager.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har funderat på det där med läraryrket ett tag nu. Tror verkligen att det är något för mig. Blir dessutom sporrad av den fina reklamen som lärarhögskolan gör i tunnelbanan nu. Typ "kan du förklara för en fyraåring varför man kan gå?" och "Kan du ta en diskussion som våldtäkt?" osv. Inspirerande.

Cliff Hanger sa...

Go for it! :-)

Anonym sa...

Japp! Go for it!
Känner hur det sprider sig precis som OS elden (eller som när "shit hits the fan"). Först El Mango Sister, sedan El Mango och så vidare till El Mango Fan Club.
Glöm inte ... det var jag som var alfa mangon på LHS.