lördag, april 22, 2006

Jag är Homer


Eftersom jag är ett fan av Simpsons var jag ju bara tvungen att göra testet "Vem är du i the Simpsons?", som är ett av många test som finns på Blogthings. Hittade Simpsons-testet hos El Pedro, a.k.a. Barney.
Detta blev mitt resultat av testet:

You Are Homer Simpson

You're just an ordinary, all-American working Joe...

With a special fondness for pork rinds and donuts.

You will be remembered for: your little "isms" and philosophies on life

Your life philosophy: "Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals ... except the weasel."

Vad ska jag säga? Jag trodde att jag var lite smartare än Homer. En lite mer eftertänksam och reflekterande person. Men efter detta högst vetenskapliga test kan jag inte ljuga för mig själv längre, det är bara att fejsa sanningen. Fast å andra sidan har ju Homer förstått vad som är viktigt här i livet: Öl, nöjen och ät-så-mycket-du-vill-bufféer. Dessutom är han riktigt populär i flera världsdelar och har sagt många kloka saker (läs Homer-citat här). Inte helt fel.

9 kommentarer:

Anonym sa...

heheh som sagt , att vara Homer är stort mango.

Du får all min respekt :)

lisa sa...

jag behöver inte göra det där testet för jag är ju redan med i serien.

Anonym sa...

Hmmm.... Jag blev Bart! Verkar som vi har ett skumt förhållande...
Bla blev motiveringen:
"Your life philosophy: "I don't know why I did it, I don't know why I enjoyed it, and I don't know why I'll do it again!" "

Hmmm igen...

Babushka sa...

Trevligt att träffas, Bart heter jag!

Cliff Hanger sa...

El Pedro - Tack! Jag är dock inte säker på att jag kan återgälda respekten till dig. Du är ju Barney. ;-)

Lisa - Jag tar för givet att Lisa i Simpsons är skapad efter din personlighet.

Bionda och Emm.., förlåt, Bart menar jag - Barts röst görs ju faktiskt av en kvinna, det kanske kan förklara era testresultat lite grann?

Anonym sa...

Var du tvungen att göra testet för att få reda på svaret? Ha ha:)

Ja, det kanske är skönaren är man ser det svart på vitt.

Anonym sa...

mango : vi är ju råtajta polare så det är ömsesidigt :D

Anonym sa...

jag blev också Homer. Hmm. Jag hade nog tänkte mig någon av systrarna *fnissar*

KarinC sa...

Förra gången blev jag Lisa men nu blev jag ... Barney. Hm. :) Kanske lider jag av personlighetsklyvning!?