lördag, april 01, 2006

Värdelöst vetande om mig

Nu har man fått i uppdrag att fylla i lite svar igen. Denna gång kommer attackerna från två fronter, nämligen både från Städtanten och Virvla, så det är väl bara att lyda...

Din mammas mellannamn: Signe Birgitta.

Vilken maträtt är du? I mina mardrömmar är jag en falukorv i händerna på Kikki Danielsson. Mango naturell duger annars alldeles utmärkt, tycker jag.

Namn på dina framtida barn? Något av Emilia, Alicia, Maja, Julia, Minna, Tilde, Tuva, Elias, Dante, Lukas, Hampus, Isak, Kristoffer ligger bra till. Troligtvis med ett nytt efternamn för familjen.

Vad är du rädd för? Läskiga sjukdomar, ärtsoppa, sambons morgonhumör, att misslyckas med viktiga grejer, lite för rädd för att göra bort mig.

Favvohundras? Golden Retrievrar är fina. Men jag är ingen rasist, det finns många fina raser.

Krigsskador? Hade riktigt mycket finnar som tonåring. De försvann bra med ett mirakelpiller (Roaccutan, rekommenderas varmt). Men det syns lite grann fortfarande att man haft det. Ärr 1: Som 7-åring skrubbade jag mig tre gånger samma dag på samma knä. Syns än idag. Ärr 2: Rulltrappsärren ovanför överläppen och på handleden. Ärr 3: Blindtarmsärret. Dessutom: Ingen skada, men ett hedersomnämnande för de djupa vecken i pannan som dök upp redan på högstadiet.

När jag var liten ville jag bli: När jag gick på lekis ville jag faktiskt bli busschaufför, vilket jag sedan också blev. I grundskolan hade bussförardrömmen dock svalnat. Yrken som sportjournalist och statistiker kändes hetare då.

Detta vill jag äta på min födelsedag: Oxfilé med potatisgratäng är ett säkert kort. Men i år blir det tapas, som det ser ut som.

Jag skickar iväg utmaningen till alla som känner sig manade. Några förslag: Cissan, 70-talsper, Thérèse, Mosstrollet, Sofia, Lisa, Emma, Andreas, Emil, El Pedro, Turmalin, Ulrika, Mjukispolacken, Sura Tanten.

14 kommentarer:

Anonym sa...

hoppar på!

Babushka sa...

Jag hänger på...men jag orkar inte göra den idag. Det kommer.

Anonym sa...

Jag är med! Men först! Först ska jag sova lite. Sedan blir det att svara! Höj höj!

Anonym sa...

Klart jag antar utmaningen...ha ha...falukorv, den var bra.

Anonym sa...

Det var en jäkla massa namn du hade på lager? Eller du kanske tänkt dig många barn...?

Hänna sa...

Utmaningen antagen =)

Anonym sa...

Den är antagen!

lisa sa...

okej. men bara för att det är du : )

Cliff Hanger sa...

Anna - Ja, minst ett fotbollslag. ;-)

Kul att ni antar uppdraget, ni som gör det. :-)

Anonym sa...

Hehe, vad säger fru Mango? Eller är det adoption som gäller?

Anonym sa...

Fru Mango har godkänt en FRAMTIDA produktion av ett dubbelpar i tennis...

Anonym sa...

Roaccutan? är det inte det som folk ger depressioner?

Cliff Hanger sa...

Nej, jag blev inte deprimerad, så vitt jag kommer ihåg. Sedan blir man ju på klart bättre humör efter att man blivit av med acnen. :-)

Per sa...

vad jag ville bli naer jag var liten? Alla killar ville bli brandman. Maerkligt att det finns sa fa brandman i Sverige, statistiskt sett alltsa.

fodelsdagsmiddag: Tacos (dom harda skalen) med tjocka ost-stavar i botten som smalter naer man gratinerar i ugn. I skane ater man "baten" med riven ost ovanpa tacosen fick jag laer mig en gang naer jag var daer.

Mer sen...