onsdag, april 12, 2006

Jag - en pappersätare


I förrgår skulle jag äta en korvmacka. Korven var en medwurst av den sorten som man själv skär i runda, små skivor. Denna korv var som alla korvar försedd med en yttre plastförpackning. Denna avlägsnade jag och slängde i papperskorgen. Sedan var det bara att skiva och äta (trodde jag). Tänkte för en sekund att denna korv hade ett ganska tjockt skinn. Men ni vet hur det är, korvar är som människor. Vissa korvar har ett hårdare, tjockare korvskinn än andra korvar. Så jag tuggade och svalde. Det gick alldeles utmärkt. Det var inget med min korvsmörgåsmåltid som kändes konstigt på något vis.

När jag dagen efter, igår alltså, skulle skära till mig nya korvskivor gjorde jag dock den bisarra upptäckten att jag ätit papper! Jag såg då att "korvskinnet" som jag ätit dagen innan hade en tryckt text med produktinformation lite längre ned på sig (vilket ni kan se på bilden. Knivskaftet på bilden ligger bara över "skinnet" som en tyngd för att det inte ska korva ihop sig). Jag är i och för sig inte helt säker på vad det var för material, att det verkligen var papper. Det kan ha varit något slags plastmaterial också. Något jag är helt säker på är däremot att det inte var meningen att ätas...

Några protester från min vän kroppen har dock inte märkts än. Det är tur att man har en tuff stålmage i alla fall. Det man inte har i huvudet, eller i ögonen rättare sagt, får man ha i magen, så att säga. Det kan vara bra att ha med sig denna nya kunskap till svårare tider. Blir man hungrig och det krisar kan man alltid gå lös på pappersinsamlingen eller på tomma plastflaskor eller dylikt.

P.S./ Kanske blir lite mindre tid i bloggosfären framöver för mig. Plugget kräver lite mer fokusering närmaste tiden känns det som.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Nyss hittat den här bloggen. Intressant läsning för en sportnörd som jag. Ska följa den med intresse! Kolla gärna in min blogg! /Joakim

Anonym sa...

*fnissar* Jag älskar andras klantighet, det får min egen att verka mindre...

Anonym sa...

haha gött jobbat.

men kroppen är cool , den bryter ned allt möjligt skevt så detta var nog bara bra för "systemet" , få jobba lite extra :)

Stefan sa...

va fan lite plast. kittlar dödskönt i kistan... var nöjd med allt som livet ger...;)

idazepam sa...

så sjukt sugen på mango

Anonym sa...

Definitivt plast. Eller möjligtvis något smörpappersliknande.

Anonym sa...

magen tål nog mycket värre saker än så! kan tänka mig att man fått i sig en hel del märkliga saker utan att veta om det..

Anonym sa...

Hahah!
Det är skönt att veta att det inte bara är jag som äter konstiga saker.
Min meritlista över konstiga saker:
+ Svartmyror
+ Servetter
+ Våffla som legat i snö ett par timmar
Och detta har inte gett alltför stora biverkningar på mig, så lite papper är nog inte så farligt!!

Hare gött

Cliff Hanger sa...

Av kommentarerna att döma var det alltså inte så dumt att käka lite papper. Tvärtom var det lite bra. Skönt att veta. Fast jag är ändå lite tveksam till att börja käka myror, även om de säkert kittlar döddskönt i kistan. :-)

Anonym sa...

Hejsan igen!
Ang. din kommertar borta vid min lilla blogg:
Nej, det är en helt vanlig ryggsäck, 35 liter!
Kram Mingman

Anonym sa...

Det är nog inga problem...finns ju folk som äter järnskrot.

Däremot väcker det ett fruktansvärt minne från när jag var liten. Jag hade ätit en lite bit plast från en plastpåse av misstag. Jag var helt bombsäker på att jag skulle dö, det var bara att sitta och vänta på döden.

Hänna sa...

Min kista har klarat av två svalda tänder. Men som du säger lite 'skit' rensar magen. :)

Anonym sa...

Men du -

nog har du väl tid att vara i bloggosphären trots plugg?, lägg inte av med denna givande syssla!

Cliff Hanger sa...

Jo, jag finns kvar i bloggvärlden. Men jag borde lägga mindre tid på att surfa runt i bloggvärlden. Fast det är svårt, dels är det kul, dels är det en flykt från studierna.

Cliff Hanger sa...

En ida eller sju - Sorry, jag är upptagen. ;-)

Cliff Hanger sa...

Suratanten - He he... Jag kanske är sjuk, men jag tycker att det lät väldigt roligt det där. :-)

Anonym sa...

käka myror var ju inträdesprovet i div. hemliga sällskap på dagis. Vi slog säkert ut en hel stam på skolgården där.

Väntar förresten med spänning på vilket som ska bli det första riktiga ordet (vilket precis som i alfapet ju är en definitionsfråga) ska dyka upp i "word verification"bilden när man kommenterar. Idag började det bra med "Kex" men avslutades dåligt med "dpv"... "kexdpv"...

Babushka sa...

Äh, lite skit rensar magen vettu!

Cliff Hanger sa...

Sofia - Imponerande insats där! Vem behöver Anticimex med såna skadedjursätare? :-)

Det kom faktiskt upp ett ord när jag skulle kommentera en gång. kommer tyvärr inte ihåg vad det var, men det passade dessutom ihop med inlägget ifråga på ett kul sätt. Har för mig att det började på "ful", men jag kan ha fel.

Anonym sa...

Ja eller hur. Borde starta ett företag bestående av glupska statuskåta knoddisar... Paradox: utrota anticimex