fredag, april 28, 2006

Dedikerat till världens bästa pappa

Jag sitter i detta nu och lyssnar på musik med det, i mina öron, briljanta ljudet från mp3-spelaren som jag nyligen fick i födelsedagspresent av mamma. Livet känns ganska bra just nu. Jag är ledig fram till 8:e maj, Hammarby har precis tagit ännu en seger i allsvenskan, mp3-spelaren är som sagt till belåtelse och i morgon kommer något stort och vackert att hända.

Ändå känner jag en liten klump i halsen. Jag blir fuktig i ögonen och känner ett styng av vemod. Låten jag lyssnar på är Jeannie´s coming back med The Boppers. En fånig låt att bli känslosam till kan tyckas. En låt framförd av ett coverband med smått parodiska mängder brylcremé i håret som främsta varumärke. Men när jag lyssnar på låten tänker jag på min pappa. Han gillade den här låten med The Boppers. Jag ser honom framför mig i sitt esse, med glimten i ögonen och diggandes musiken i fulla drag. Värmen och glädjen skiner från honom. Han har en skön stil. Det är ett fint minne. Ett glatt minne. Men samtidigt smärtsamt, eftersom han rycktes ifrån jordelivet alldeles för tidigt. Så orättvist, så orättvist. Vila i frid, älskade pappa. Hoppas att vi ses någon gång, även om jag hoppas att det dröjer många år till dess.

Stöd Cancerfonden.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Mango. Bra skrivet. Jag tänkte en bra stund på vad du skrev. Får mej att vilja ta en bärs ihop och prata om livet. Ha en kanondag och njut av våren och ditt liv!

Cliff Hanger sa...

Tack Gurun. Visst vore det trevligt med en bärs och prat om livet (i helgen reser vi dock bort). Ha det bra du med!

Thérèse sa...

Åh vad fint skrivet!

Anonym sa...

*gråter*

Hänna sa...

jättefint :)

Av någon anledning tänker jag på min pappa när jag hör Elvis Presly's "Always on my mind"

Musik framkallar många känslor..

Anonym sa...

Fint skrivet. Tänker på en annan pappa som försvunnit när jag hör den låten. Han älskade också den.

RIP

/A

Andreas sa...

Skönt att höra att du har bra minnen av din pappa.

En annan sjukdom som tar folk i förtid annars är alkohol.

Anonym sa...

Så fint skrivet:)

Apropå det...nu kanske du kan lista ut vem min vännina är tillsammans med...hon som figurerade i "Jag mötte Lassie".

Å...dä ä la ingä fel på Boppers hällä!

Anonym sa...

Bra skrivet! !

Cliff Hanger sa...

Tack för era snälla kommentarer. :-)

Cliff Hanger sa...

Suratanten - Peter Jezewski?

Bokstavskombinationen som jag ska skriva som word verification till denna kommentar är kqkurkaa. Kukgurka?

Anonym sa...

Ja, jag minns ... (gråter och ler). Han hade en skön style.