onsdag, augusti 09, 2006

Läs!

En av anledningarna till att jag skriver blogg är för att jag vill bli läst. Särskilt de texter som jag lagt ner lite mer energi på. Detta är inget att hymla om. Hade jag inte velat bli läst kunde jag lika gärna behållit texterna för mig själv. Detta gäller alla som bloggar. Eftersom jag vill att ni ska läsa tänkte jag därför uppmärksamma att jag varit relativt produktiv i bloggandet på sistone. Nedan finns tre färska inlägg. Av tidigare erfarenhet misstänker jag att flera skulle missa dem om jag inte skrev detta.

15 kommentarer:

mattiasg sa...

ja det vill vi alla.
men betyder 'läst' oxå 'lite känd förhoppningsvis så småningom'?
jag tror att vi alla går o hoppas på att bli upptäckta en dag.

jag tycker att det är lätt att bli StatCounter-knarkare o värdera sitt liv efter det.
(vilket skulle göra mitt lit tämligen misserabelt eftersom jag har 5 återvändande o 8 nya om dagen typ)

Andreas sa...

Kunde man ju iofs lista ut ändå med tanke på den julgransröra av banners man finner en bit ner på din sida... ;)

Anonym sa...

asch, inget att hänga upp sig över.
folk missar kanske de bästa inlägg man gjort men så är det i livet.

det brusar förbi så mycket idag så all alla kan inte hinna med allt.

man borde blogga långsammare men det kan inte jag vilket resulterar i en massa inlägg som nästan ingen ser eller läser.

Cliff Hanger sa...

Mattias - Visst vore det kul om man fick en riktigt stor läsekrets, men det är inget som jag har några förhoppningar om. Det finns många andra som är bättre och/eller lägger ner mer energi eller skriver om sånt som tydligen är mer intressant (mode t.ex.) än det som jag vill skriva om.

Andreas - Visst, det är bara att erkänna utan omsvep, jag är en blogghora som smutsar ner min blogg med allsköns tingeltangel. :-)Jag tror i och för sig inte att de hjälper så mycket, men om man kan lura hit nån är det väl värt det, för så jobbigt var det inte att skaffa dessa banners och jag stör mig inte på deras utseende.

El Pedro - Nej, du är väldigt produktiv, en riktig duracellkanin! Jag läser i a f det mest som du skriver, alltid nåt. :-)

Blues Brothers här ovanför igen. Coolt. :-)

lisa sa...

jag kan bli litet sådan att jag inte vill skriva något nytt inlägg, för då skulle det som blev gammalt inte läsas lika mycket som det förtjänade att bli läst...
Men av någon underlig anledning fårr jag exttremt få kommentarer på de texter jag är mest nöjd med, och aningens fler på "slarvet"
Förresten var du i Götet utan att säga hej????

Babushka sa...

Jodå jag läser, däremot har jag en ordentlig svacka när det gäller att ge kommentarer.

Cliff Hanger sa...

Lisa - Jag tänker likadant. Det är trist om vissa texter hamnar i symundan. Och nog är det så att man aldrig vet vilka inlägg som ger kommentarer och vilka som inte ger det. Men antal kommentarer ger inget säkert värde på hur populärt ett inlägg var. Ibland tycker man att nåt var väldigt bra eller intressant, men man har inget att tillägga.

Jag ber om ursäkt för att jag inte sa hej när jag var i Götet, men till mitt försvar ska sägas att det bara var en kort utflykt och att jag i alla fall tänkte på dig, El Pedro och Mikebike när vi var där, så bloggskadad är jag i alla fall. :-)

Emma - Jag får säga det samma, jag läser din blogg också, även om jag varit dålig på att ge kommentarer på sistone.

- ©Mad Man™ - sa...

Om folk läser så är det kul, men jag ser skrivandet mest som att få skriva av mig. Kommentarer kan vara kul, särskilt när det är något man ifrågasätter.

Cliff Hanger sa...

Mad man - Att bli läst är långt ifrån enda anledingen till att jag skriver. Andra anledningar är att hålla igång skrivandet, skriva av sig känslor och tankar, att dokumentera erfarenheter, att få vara kreativ. Men en stor del av fördelen med att blogga är att få respons och att ge respons. Men bara för att det är ett mer socialt och offentligt skrivande betyder inte det att jag bara försöker skriva populistiskt.

Anonym sa...

åh men galgen nu känns det ju påtvingat att kommentera och greja på din blogg då är det inget kulit! Jag läser alltid din blogg, det vet du! puss! (ja, på kinden då, så inte fru galge blir sotis hihiii)

Cliff Hanger sa...

Virvla - Det var inte jag som började snacka om kommentarer. Jag svarade bara på vad de här ovanför skrev. Tack ändå. :-)

Anonym sa...

jag och andreas borde hänga ihop :)

Stefan sa...

I hear you bro!

el_pedro - blogga långsammare?...haha jag har poster som räcker härifrån till evigheten och biter mig i knogen för att inte publicera var 10:e minut...

Cliff Hanger sa...

El Pedro - Det tycker jag med. :-)

Stefan - Ja, du är ruskigt produktiv. Det är svårt att hänga med i svängarna där.

Andreas sa...

Jag ska genast kila över till pedro och kolla läget...;)