tisdag, maj 02, 2006

Rapport från Västergötland


Jag (och i flera av nedanstående nämnda punkter även sambon) har...

...sett en prästomobil (se bilden). Som en superhjälte, alltid redo att hjälpa folk i nöd?

...sett den berömda Rökstenen.

...sovit i de oäkta svärföräldrarnas säng då de var på bäverjakt (och då menar jag verkligen bäver och inget annat).

...begått säsongsdebut för ätande av utegrillat kött trots regn hela dagen. Den tappre grillmästaren stod under det lilla taket på verandan och grillade. Resultatet blev utsökt! Sedan får andra säga vad de vill om att det är emot naturlagarna att grilla i sådant väder.

...varit supernära att börja böla på ett bröllop. Bröllopet ägde rum mellan två personer som jag bara träffat en gång i två timmar på en kinarestaurang... Men det var så fint när brudens syster sjöng Det vackraste för brudparet. Det var mitt första bröllop. Känns bra att ha det som motvikt mot de två begravningar som jag tidigare varit på. Tänk Fyra bröllop och en begravning. En annan tanke som förstärktes var att om jag ska gifta mig någon gång i framtiden skulle det kännas fel med kyrkbröllop. Jag har full respekt för de som viger sig i kyrkan, men för mig skulle det kännas fel att göra någonting i kristendomens namn när jag inte är kristen.

...dansat till tvåmanna-dansbandet Papaya, som bestod av två män med enhetlig klädsel och enhetligt utseende (medelålders, skalliga, glasögonprydda och med lila skjortor och med likadana slipsar, byxor och skor). Notering till eventuell framtida bröllopsfest: Låt inte mamma ordna med musiken. Det hade bruden gjort i detta fall. Visserligen var de habila yrkesmän, men ska man ha musik ska man ha musik man verkligen själv vill ha.

...åkt minimotocross på vilken jag fick sära rejält på benen för att inte slå i knäna i styret. Något annat slogs inte heller i.

...blivit biten över stora kroppspulsådern (på handleden) av en tysk mördarhund (nåja, det var en 9-veckors schäfervalp) långt ute på landet, långt från närmaste sjukhus.

...missat femte och avgörande SM-semifinalen i handboll som tog Bajen till SM-final i handboll. Men den var spännande att följa via radio också. Finalen går på TV på lördag!

...somnat mätt och belåten redan runt kl 20.30 en kväll, bl.a. för att ingen dator höll mig vaken.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Och man säger att det bara är action i storstan, pyttsan! ;-)

danne sa...

Grymt koool bil!

Vill ha! ;-)

Anonym sa...

vad fan skulle du göra i närheten av tysk nazihund undrar jag ;) ?

lisa sa...

åh, bröllop är förrädiskt för tårkanalerna!

Thérèse sa...

Dom verkar veta hur man roar sig på landsbygden

Per sa...

Den bilen kan bara slås av en grå "amma" med samma text

Anonym sa...

Vilken härlig prästmobil. Ja, nu är ju inte jag kristen och så där...dock fortfarande med i svenska kyrkan. Jag skulle nog inte kunna svär någonting inför gud...skulle kännas så fejkigt:)

Cliff Hanger sa...

El Pedro - Ja, det är en berättigad fråga. Dumdristigt och dödsföraktande bjöd jag på min arm som ett annat tuggben.

70-talsper - "Amma" - vad är det? Amerikanare?

Suratanten - Precis så är det jag också känner.

Per sa...

"Amma" aer volvo-amazon ("med glitter & prom")

Hur var det pa "mogendansen" da? Splipstvang och pressveck?

Anonym sa...

Jag har varit på bröllop, först kom en tår..sen blir jag arg på mig själv för det fär med "tills döden skiljer er åt" är bara blahaj så varför sitter jag där och lipar. Men tårtan var god, dock.

Cliff Hanger sa...

70-talsper - (Ursäkta sent svar, du läser säkert inte detta). Aha, min farsa hade faktiskt en Amma en gång i tiden. :-) Mogendansen var ganska avspänd på klädfronten. Det ska mycket till för att jag ska ha slips. Blev ingen denna gång.

Joanna - Man måste väl i alla fall gå in i äktenskapen med avsikten att leva ihop tills döden skiljer en åt? Annars är det ju meningslöst.