torsdag, maj 11, 2006

Bloggandet på sparlåga en tid framöver

Det känns tufft nu. Tufft både med den fysiska och den mentala hälsan. Det handlar om astma, en liten släng av identitetskris, mycket läsning (för en långsamläsare som jag) och min hantering av detta, vilket ger negativa känslor även i övrigt. I samma stund som jag skriver detta känns det förmätet av mig att skriva det. Det finns ju så många andra som har det värre, det jag känner är säkert övergående, jag har det bra på så många andra sätt (jag har t.ex. en underbar sambo), kanske känner jag efter för mycket o.s.v. Men jag vill ändå skriva detta, ifall ni undrar varför jag inte kommer att synas lika mycket på varken min egen eller era andras bloggar lika mycket den närmaste framtiden. Det beror inte på att jag tycker att bloggosfären blivit mindre intressant, utan på att jag måste fokusera mer på viktiga måste-grejer, t.ex. att läsa bl.a. tre romaner + en massa handbokssidor på en vecka, vilket är väldigt mycket för mig. Men 9 juni får jag sommarlov i alla fall och då kommer jag garanterat ha mycket mera tid.

Lev väl! Var snäll mot dina medmänniskor! Peace!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer kännas tomt, det är jag övertygad om. Som tur var lämna du oss i alla fall inte för alltid (hoppas jag)!

Anonym sa...

Vi kan kanske höras på mailen? Jag ska hålla tummarna för att det går bra med skolan och allting!!

Me sa...

Happy plugging!

Hänna sa...

:~(

Cliff Hanger sa...

Sofia - Klart att jag inte lämnar in!

Virvla - Det kan vi göra, lite grann. Tack.

Anonym sa...

Klokt beslut min son. Hoppas att allt går bra, så att du kan komma igen ditt bloggeri senare.
Mangomamman

danne sa...

El_mangooooo... Låter sunt även om det är jobbigt. För vad det är värt, hojta till om du behöver nån support på nått sätt. Lycka till med allt och glöm inte att meditera en stund varje dag. Peace bro

Thérèse sa...

Tråkigt , men självklart måste plugg gå före bloggande. Ser fram mot ditt sommarlov.
Lycka till med pluggnadet.

Anonym sa...

var sak har sin tid helt enkelt.

lycka till med studandet.

Stefan sa...

Chilla upp och ladda batterierna samt at hand om annat som är minst lika viktigt...vi tar hand om bloggovärlden och ser till att den rullar på...

Babushka sa...

Lär på och blogga mindre.
=)