måndag, maj 08, 2006

Feberyr fundering

Denna blogg heter som bekant "Tankar om stort och smått". Detta betyder följaktligen att ingen fråga är för liten (eller för stor) för att tas upp. Detta bevisas då jag härmed ser mig tvungen att fråga: Varför blir örontopsen alltid mer... eh, färgad, när jag använder den i vänster öra än när jag använder den i höger öra? Var snäll och hjälp mig, jag ligger svettig om nätterna och funderar på detta! Nje... jag vaknade visserligen badandes i svett, med slemhosta och med molande värk i hela kroppen klockan 05.30 i morse, oförmögen att somna om. Men det berodde inte på någonting annat än att jag var (fysiskt) sjuk och hade feber. Stackars mig. Jag släpade mig ändå till universitetet, eftersom jag behövde ett kompendium som fanns att köpa idag. Undrar hur många jag smittade på vägen? Stockholms tunnelbana börjar likna Tokyos i morgonrusningen. Alla kursmedlemmar var dock inte lika tappra som jag. Flera personer saknades för att de var sjuka. Löjligt, jag var garanterat mest sjuk. Vilken hjälte jag är.

-------------------------------------

Uppdaterat: Uppmätt temperatur kl 16.30: 38,7 grader. Då blir det ingen teater för mig ikväll. Det hjälper inte att en barndomskompis står på scen. Biljetten får jag ändå betala för. Surt.

Apropå temperaturmätning: Finns det någon där ute som fortfarande tar tempen med vaselin-insmord stjärttermometer? Eller använder alla muntermometer nu för tiden?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också garanterat mest sjuk och är även jag en hjälte som pallat den här dagen! Men nu ligger jag åter hemma i sängen och gnyr...

Hänna sa...

Stjärttermometrar borde bannlysas för all framtid!

Anonym sa...

angående att du har med vax i vänstra örat kan vara följande:
du går med mera lutning å det hållet med huvudet eller så utsätts vänstra örat för med oväsen eftersom detta klet i örat fungerar som ljuddämpare.

ohhh fick den feelingen när jag läste......mycket obehagligt faktiskt.

nej det är munnen som gäller , fast senaste gångerna så är siffrorna obetydliga så jag har bara väntat ut febern....lite som CHuck.

danne sa...

.-) Well.. själv är jag frisk som en nötkärna och liggger just därför hemma. Hur skulle jag annars hinna blogga? :-)

:-) skumt det där med öron vaxet. måstte gå o kolla själv. :-)

Anonym sa...

jag säger VIVA BAJEN. men jaooo det är varmt och skönt ute.


http://mange.blogg.se

lisa sa...

febertermometerns ska stoppas i armhålan. det är det nya tuffa. Finns även öron-termometrar, men de är mycket dyrare och det lär väl inte vara något för dig. Då skulle det säkter bli olika temperatur i olika öron. :)

Per sa...

Vi hade stjärttermometer till våra barn när dom var bäbisstora, för det är det mest effektiva. Bara man inte "multi-använder" sen av misstag... Fast jag tror vi tvättade med sprit

Cliff Hanger sa...

Sofia - Slagen hjälte, jag känner igen den känslan. (Är inte du en hjältinna förresten?).

Mosstrollet - Låter som att du har någon traumatisk erfarenhet? :-p Nej, men jag håller med, i alla fall när det gäller för vuxna.

El Pedro - Intressant teori om vaxet! "Lite som Chuck" - ha ha...

Danne - Vad gör du hemma? Iväg med dig till El Mango! Nu! Det är en order! ;-)

Mange - Viva Bajen! Ett uttryck jag aldrig hört förut, men det låter bra. Kan fungera i den grönvita misssionen i spansktalande länder.

Cliff Hanger sa...

Lisa - Jag tror att du har helt rätt. Min öron verkar inte synkade.

70-talsper - Multianvändning av stjärtverktyg verkar alltid vanskligt... Se till att rengöra ordentligt!

Anonym sa...

Nej, jag funderade på att skriva hjältinna, men kände mig snarare som en hjälte.