måndag, maj 29, 2006

Kamremmen som brast


Förra veckan fick vi besök av en västgötsk kompis till sambon som var uppe och hälsade på onsdag-söndag. Detta föregicks av en nödvändig uppröjning och städning. En del av uppröjningen var att gå igenom några stora högar med mer eller mindre viktiga papper och tidningar som blivit liggande. Ett papper som stack ut ur mängden var det papper som ni ser på bilden här ovanför. Vad är det då som är så speciellt med detta meddelande? Jo, det ska jag berätta.

"Har du bytt kamrem?" står det alltså på papperet. Så ironiskt. Som en hånfullt urhävd kommentar. För saken är den att vi i fjol råkade ut för just detta som det varnas för, kamremmen brast och ja, det ledde till motorhaveri på vår bil. Att då ett år senare hitta denna lapp i röran känns förstås väldigt träffande och ironiskt. Antagligen skickades denna lapp ut innan kamremmen brast också. Men av någon anledning gick meddelandet oss obemärkt förbi. Strö salt i såren bara, varsågod. Fast jag kan inte låta bli att se humorn i det hela. Skadan är ändå redan skedd och reparerad för länge sedan. Men om jag hade hittat den här lappen en eller två månader efter motorhaveriet hade jag nog reagerat annorlunda.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaa sånt är så jäkla surt men kul att du delade med dig så jag fick skratta ;)

lisa sa...

hmmm jag skulle säkert råkat ut för samma sak om jag hade bil. Tykcer det var lite taskigt av Bilia (?)...

Studiomannen sa...

Sånt där vet jag av erfarenhet eftersom jag suttit i taxiraststugor i många år. Därmed har jag sluppit det. Men visst var det surt.

Sluppit en länk har du gjort hittills. Men nu är friden över. Jag inser att jag nu har länkat till ännu en bajare inne hos mig...

Anonym sa...

Ibland undrar jag om de tillverkar saker för en viss livslängd...typ mobiltelefon 2-3 år...precis när abonnemanget gått över till det billigare standard abonnemanget. Det var ju lite mystiskt att du fick brevet i samband med haveriet...om jag nu fattat det rätt:)

Cliff Hanger sa...

Virvla - Det var meningen att sprida glädje på min bekostnad, så det var kul att det gick hem hos dig. :-)

Lisa - Ja, det är inte lätt att veta sånt där om man inte är så intresserad av bilar. Men det var inte taskigt av Bilia. Hade jag sett deras meddelande i tid hade jag kunnat slippa motorhaveriet.

Peter - Bajare är generelllt mycket bra människor. Du kommer inte ångra dig. Lägger till dig också, det har du förtjänat. :-)

Suratanten - Ja, ibland undrar man faktiskt om de tillverkar halvdåligt med flit. Som Krösus Sork i Bamse som tillverkade leksaker med kort hållbarhetsdatum. Bilia skickade dock ut denna lapp innan kamremmen brast, tror jag (vet inte så noga). Felet var att jag uppmärksammade lappen ett år för sent...

Anonym sa...

motorhaverier och bilar känner jag till..