måndag, maj 08, 2006

Damstorleken är för stor för mig

Jag måste förminska min ring. Som den sitter nu känns det nästan som den håller på att glida av fingret när som helst. Då har jag ändå redan nu damstorlek på ringen, som den taktfulla, finkänsliga expediten kände sig nödgad att upplysa om när vi beställde ringarna. Denna upplysning kom emellertid inte som en överraskning för mig, som är van vid att använda damklot när jag bowlar.

Jag orkar just nu inte skriva ett långt och seriöst inlägg om vad som egentligen är kvinnligt och vad som är manligt. Men jag kan säga så här: Ja, jag skulle gärna ha grövre fingrar. Men nej, mina fingrars storlek får mig inte att känna mig omanlig.

14 kommentarer:

Babushka sa...

RING!?
RING?!
RING!!!
Förlovning!!!!!
?

Cliff Hanger sa...

Jajamän! :-)

Anonym sa...

jag har miffoknogar som gör att min ring sitter kvar fast fingrarna är rätt så beniga.

Cliff Hanger sa...

Så är även mina knogar formade. Det är tydligen väldigt vanligt att killars knogar är stora i förhållande till resten av fingrarna.

lisa sa...

men smala fingrar är snygggast på killar, så ni behöver inte oroa er.
När jag var liten spelade jag piano. Efter ett tag var drivkraften bara att få lika långa, snygga händer som min pianolärarinna. Det funkade inte. Så var tacksamma över era smala fingrar.

Per sa...

Mina ringar spänner åt emellanåt, men i bland blir dom lösa. Jag tror det har med vatten i kroppen, eller så är det bara bantar-jojo...

Anonym sa...

intresant perspektiv...

Cliff Hanger sa...

Lisa - Jag var faktiskt en pianotalang när jag var liten, innan jag tröttnade. Önskade pianokillarna i din grupp också att de skulle få likadana händer som er lärarinna?

70-talsper - Att det beror på vattnet i kroppen? Ja, kanske det. Men mest tror jag att det beror på värmen och viktförändringar. Idag sitter ringen åt mycket mer. Det är väldigt varmt idag, men det var det igår också. Idag är jag inte riktigt lika säker på att jag verkligen ska förminska ringen. Svårt beslut. Som det är nu har jag ju lite marginal för att lägga på mig lite fett på kroppen, bl.a. på fingrarna. Och bearnaisesås är ju gott. :-)

lisa sa...

vid närmare eftertanke var det nog inga killar som spelade piano där.
Men vad bra att du också kan spela piano. Då skulle vi kunna battla någon dag!

Anonym sa...

jag märker att duinte har gjort manlighetstestet än... ;)

Cliff Hanger sa...

Lisa - Hm... jag skulle nog inte ha en sportslig. Det var ändå 18 år sedan jag lade ner pianokarriären.

Virvla - Jag ska göra testet (tror jag) Även om det är rätt fånigt är det småkul.

Andreas sa...

Hursomhelst kan du ju lungt softa på mannen, du är ju hooked up nu! ;)

Cliff Hanger sa...

Andreas - Jo, visst ger ringen en extra känsla av trygghet. Softish, mannen. :-)

Babushka sa...

Å va fan menade Andreas med det?!
Så fort hon har sagt ja så är det bara att svulla i sig eller?

Pfffft...då vet jag en som kommer säga nej.

Sånt får bara vi kvinnor göra, ni män måste leva hela livet med att desperat försöka hålla kvar rutorna på magen och ringarna på fingret.

Så är det bara, det är er förbannelse för att ni är det svagare könet.