lördag, september 09, 2006

Nytt rekord

Idag var jag och sambon på skogspromenad. Efter några kilometer hoppade jag i en sjö. Det var nytt rekord för mig i grenen bada-sent-på-året-i-Sverige. 9:e september är alltså det nya rekordet. Inte så märkvärdigt kanske. Vad är ditt rekord? Fräscht och uppfriskande var det. Men jag gav ganska snabbt upp planen på att simma mig varm i det kalla vattnet.

Vilken präktig hurtbulle jag måste framstå som nu. Men sådan är jag inte alltid. Allt jag gör hamnar inte heller på bloggen, detta är ingen dagbok.

12 kommentarer:

Anonym sa...

mitt rekord är val att inte badat i svenska vatten på två år


ingen badkille

Widde sa...

Nästa år ska jag bada 1 Januari för att försäkra mig om att jag var först.

lisa sa...

Imponerande!
Jag tror visst att du är en hurtbulle...

Andreas sa...

el_pedro: respekt till det.

CH: Du är lätt värsta präktiga hurtbullen, försök inte påstå nåt annat :)

Tankevågor sa...

Jag slår ditt rekord! För några år sen "badade" jag den 23 september. Det var visserligen bara ett dopp och två simtag men ändå. Funderar på om det går att slå det i år. Undrar hur många grader det är i vattnet tro?

Cliff Hanger sa...

El Pedro - Shit, vilket svett-mongo du måste vara heta sommardagar. ;-)

Lisa - Jo, ibland så. Men jag kan vara väldigt slö också. Ganska ofta t.o.m. Jag har två lägen: Antingen röra mig intensivt eller råslappa. Inte så mycket mittemellan.

Andreas - I alla fall när det finns en boll att jaga efter. Och på skogspromenader då.

Londongirl - Man kanske ska ta och planera in ett dopp 24:e september... Skulle gissa på högst 12 grader ungefär, i alla fall i stockholmsområdet.

Cliff Hanger sa...

Elin - Du får gärna dokumentera det med foto och publicera på bloggen.

Stefan sa...

medelhavet is da shit. svenskt vatten....

brrrrr

Anonym sa...

man behöver ju inte vistas i solen på heta sommardagare Cliff.

inomhus funkar rätt bra med :)

danne sa...

el pedro: sorry to say men jag slår ditt rekord med ett år eller så. :-)

Cliff Hanger sa...

Stefan - Både svenskt vatten och Medelhavet har sina fördelar, säger jag diplomatiskt.

El Pedro - Jag måste tyvärr korrigera dig på den punkten. ;-) Inomhus funkar rätt dåligt på sommaren.

Danne - Det verkar som du får utlysa en badkruketävling! Till din fördel i den tävlingen kan du lägga till att du vistats i (minst) ett varmt land en längre tid på sistone.

Anonym sa...

danne: men du har ju inte ens varit hemma på flera år eller?

Cliff: testa att sitta inne i 4 veckor på en semester.......

en lång historia om varför men fint var det :)