söndag, september 17, 2006

Gå och rösta!

Nu har jag dragit mitt strå till stacken och röstat. Det finns flera anledningar att rösta. Men det räcker egentligen med denna: Bland valsedlarna utanför min vallokal fanns det valsedlar från Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna. Efter att jag hade röstat visste jag att min röst minskar värdet på de röster som läggs på dessa partier.

För övrigt vill jag citera det som en anonym kommentator skrev till mitt föregående inlägg:

"Moderaterna har lyckats lura svenska folket. De vinner valet och detta kommer ske: Arbetslösa o sjuka får sämre ekonomi, djuren kommer förlora sin företrädare när djurskyddet läggs ner, naturen och miljön får minskade anslag, biståndet till fattiga länder minskar, friåret tas bort, mediciner blir dyrare, kulturen mindre tillgänglig och dyrare, allmännyttan säljs ut, sjukhus sälj ut. etc
Ordet SOLIDARITET avskaffas!

Svenskarna har aldrig blivit så lurade som i detta valet."

Även om det kan tyckas som att valet redan är avgjort uppmanar jag alla som ännu inte röstat att gå och göra det. Man ska göra vad man kan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

valdeltagande var ju rätt så bra iår.

den negativa trenden bröts med en pytteliten uppåtgång och det är bra.

Cliff Hanger sa...

Jo, det var ju bra i alla fall. Och visst är det så att vänsterpartierna tjänar på ett högt valdeltagande. Nu räckte det inte hela vägen, men det blev jämnare än jag trodde.

Anonym sa...

Har röstat!