onsdag, september 20, 2006

Dagens låt (1): Funky Cold Medina

Nu blir vi snäppet lättsammare här på Tankar om stort och smått. Jag tar en paus med det politiska bloggandet. Men jag kommer säkerligen att blogga om politik igen, förr eller senare.

Hip-hop är inte min favoritgenre, men jag har en väldigt blandad musiksmak, och jag kände att det kunde vara kul att publicera något helt annorlunda efter att jag outat mig som buggdansare (btw kändes det bra att outa mig politiskt också och därmed slippa hålla igen med några starka åsikter som ville ut). Dessutom är detta en riktigt skön låt. Att artisten är en cool snubbe som har samma namn som en hurtig, exhibitionistisk, inte alls lika cool och dessutom norsk meteorologkvinna - det är bara en rolig bonus. Tone, hit it!

9 kommentarer:

Anonym sa...

åhh, denna klassiker.

den är egentligen riktigt dålig men den har något som gör att den svänger

kan vara elguran?

Cliff Hanger sa...

Det ÄR guran som gör det. :-) Men resten är också bra.

Studiomannen sa...

Han har samplat Van Halen på "Wild thing" men det här vet jag inte var han har snott.

Tone Loc är kult. Spelas gärna.

Stefan sa...

tone loc är king. bara namnet: LOC!!!

Studiomannen sa...

Hi-jack: ikväll var vi båda definitivt losers. Jag vill INTE ha något gulsvart guld...

Var du där?

Anonym sa...

Hallå M..Får lite mitten 90-tals feeling över den här (bl.a madonna korset på en av damerna) Har du koll på vilket år detta var?
Låten var halvkass efter 20 sekunder känns som låten bara står på repeat.

ps. om ikväll kan vi väl höras har slitit som ett djur i veckan men e fortfarande sugen på o ta en STORstark (sammanslaget ord hehe)

Cliff Hanger sa...

Studiomannen - Han har garanterat snott det i alla fall. Är det jag som är hi-jack? Angående losers, se mitt senaste inlägg...

Stefan - Så är det. :-)

Capisce - Ey, du får inte avslöja några hemligheter här på bloggen! det är nog 80-tal om jag inte minns fel. Men det är tillåtet att få 90-talsfeeling också. ;-) Låten är grym. Upprepningar har ibland sin charm, lyssna bara på "I have a dream"-talet av Martin Luther King. Jag har också slitit som ett djur och är grymt sugen på STÖL. :-) Men vi får se, jag var nog inställd på hemmakväll. Inte omöjligt att jag ändrar mig dock. Nu: Sova!

Studiomannen sa...

HI-jack är en kapning av tråden, dvs att jag bytte ämne. Jag är uppenbarligen för amerikaniserad...

Cliff Hanger sa...

Jo, just det ja...jag vet ju vad hi-jack betyder. Men jag trodde att du tilltalade någon som hette hi-jack, typ. Okej, nu lärde jag mig en ny term (i detta sammanhang).