lördag, december 31, 2005

Min nya tillvaro som gam

Vid årsskiftet startar en ny epok. Vilken undrar ni? Ska USA sluta avrätta minderåriga? Är det trängselskatten? Ska Göran Persson bli vegetarian? Nej, nej, nej (trängselskatterna startar inte vid årsskiftet, utan 3:e januari). Det stora är att jag kommer att skaffa 30-dagarskort för att åka kollektivt. Det har inte hänt sedan... nej, det har nog aldrig hänt. Blev ju bilist i årskurs 3 i gymnasiet. Fick skjutsa runt polarna och morsan för jämnan, kändes det som. Sedan, när jag började köra buss några år senare, då fick man ju åka gratis med SL (och då skjutsade man verkligen runt folk för jämnan). Men nu får man alltså skaffa 30-dagarskort som en annan gam (gam = trafikant). Känns lite märkligt. Kan tänka mig att känslan är likadan i de fall då en allsvensk spelare får börja betala för att titta på matcher på en arena där han en gång spelat i många år. Detta är ju en klar nackdel med att numera inte köra buss längre. Fast när man tittar ut och lyssnar på rapporter om glashala vägar, då känns det plötsligt lite bättre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag försöker undvika komunalt så länge det går. Bilen rules!! :)
Jag kan dessutom parkare rätt lätt eftersom jag får stå på parkeringsförbud.. jäkligt nice!

Duktigt bloggat btw :)

Cliff Hanger sa...

Parkera på parkeringsförbud!? Det kräver en förklaring! Antingen är du handikappad eller också är du lapplisa eller diplomat. Nej, det är nog något annat. Du jobbar ju med städning, så det utesluter väl alla dessa gissningar.

Tack.

Anonym sa...

Grattis.... antar jag. :-)