onsdag, december 28, 2005

I am the greatest! (i vissa sammanhang i alla fall, precis som du)

Som Mohammed Ali sa: "I am the greatest!". Vilken härlig känsla att få känna så ibland, för en kort stund.

Citerat från geosense: "[zizo34] MJSweden: show me yor skills. utmanar dig, jag ar bast i Sverige." He he, kan informera att han åkte på duktigt med däng. Jag vann 3 av 3 matcher. Moahahahaha...

Sedan måste jag ju, som den balanserade svensk jag är, göra detta tillägg: Jag kan vara ödmjuk ibland också. Men när det gäller områden där man har en viss stolthet, där måste man få kaxa till sig. Och är man duktig på något, då vill man gärna stå upp för sig. Sedan finns det andra områden där man är helt prestigelös, där man vet att man inte har mycket att säga till om. Detta gäller nog oss alla.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min kaxiga vädur!

Cliff Hanger sa...

Mm... fast det gäller som sagt inte alla områden.

Anonym sa...

Ha! Vilken underlig adress du lämnade efter dig. Jag hamnade på bibelstudier... http://tankaromstortochsmatt.blogpot.com/
Att glömma ett "s" i blogspot verkar vara ödesdigert.
Stockholm. Finfint sällskap och idrottsgala! :)
Någonting annat du kan tipsa om?

Anonym sa...

jag gör det samma ibland, med kommentarerna. Svarar i andras och min egen.. Blir svårt att hänga med ibland, och jag har kanske missat en replik. Men jag försöker!

Ja det är så jäkla fult att se ned på folk över huvud taget. Men det blir riktigt fult när det är en människa som har det bra ställt, det blir extra nedlåtande på nåt sätt. Fast alla överklassfolk
är inte så, har rätt många ställen på östermalm där folk är supergulliga!