tisdag, december 06, 2005

Ibland är faktiskt inte en lägenhet på Söder med låg hyra intressant

Var och kollade på en lägenhet igår. Skum typ som visade lägenheten. Jag kan ha hört fel nånstans, men om jag inte gjorde det så sa han på telefon att han inte visste vad det var för portkod, eftersom han inte bodde där. Sedan, när han släppte in oss i porten, frågade han vilken lägenhet vi skulle titta på (!). Och sedan, när han visade lägenheten, så sa han att han bodde i den lägenheten. Dessutom verkade han smått desperat, kunde tänka sig att flytta vart som helst i storstockholm, enligt informationen på lägenhetsbytarsajten. Intrycket förbättrades knappast när vi visades lägenheten: sprickor i tak och väggar och ett allmänt stort förfall. Inte hade han ansträngt sig för att göra fint heller - ölflaskor och cigglukten gjorde sig påminda, liksom ett allmänt snuskigt kök mm. Är inte själv någon pedant, men om man ska visa upp lägenheten borde man ju ha lite vett att fixa i ordning.

Nej, den lägenheten var inte intressant. Det hjälpte inte att den låg på Söder och hade en hyra på 1556 kr för 22 kvm. Då behåller jag hellre 31 kvm i Sköndal för 2310 kr. Någon som vill byta? Närhet till stan, balkong och bra hyra värdesätts. 1-3 rok, maxhyra 6500 kr ungefär. Ett 2-mot-1-byte, där vi slänger in en schysst 3:a i Huddinge med mycket låg hyra i potten, är ännu mer intressant för vår del. Fasen, jag har ju inte flyttat på hela 7 månader, det börjar rycka i flytt-tarmen... Sedan måste jag ju sysselsätta vissa vänner som bara LÄNGTAR efter att hjälpa mig med att flytta igen...

6 kommentarer:

Anonym sa...

tycker du OM att flytta? Alltså visst är det nice att flytta till nåt fräsht, men: Flyttstädning, packa ner /packa upp, slänga skit, bära grejer osv osv. Lockar det?

Cliff Hanger sa...

Vadå packa upp??? Jag flyttade ihop med min nuvarande sambo på valborgsmässoafton, och en hel del kartonger är ännu ouppackade... Vissa prylar har inte packats upp på allvar de senaste fem flyttarna, typ.

Anonym sa...

Åh herregud och denna djungel ska jag ut i? För jag får väl inse, inte har jag råd att köpa mig en lägenhet inte. En kompis tittade på en LITEN etta i helgen, budet nu ligger på 1.8milj. Okej det är i Vasastan och den är helt nyrenoverad med schysst hyra. Men...inte i de bästa delarna av Vasastan och...1.8 mille. Skärpning där farsan som gräver lite väl djupt i fickorna till sin dotter, 1.8 är inte acceptabelt det måste även du fatta.

Anonym sa...

Jag röstar för att du slänger kartongerna med skräp? Eftersom ni inte packat upp dom lär de inte saknas...

Anonym sa...

Ovan nämnda sambo har en liten kommentar till detta: HEJA ANNA!!!

Cliff Hanger sa...

Nja... visst är det en lockande tanke att slänga sådant man inte använt på länge. Men när man väl tittar närmare i kartongerna finns det ju en hel del guldkorn i gömmorna: Gamla nostalgiprylar från när man var liten, intressanta böcker, sällskapsspel, souvenirer mm.