torsdag, december 15, 2005

Johnny Depp på toaletten

En lärare sa till mig idag att man som lärare fattar massor av beslut varje dag ("tusentals"). Man har ofta ca 2 sekunder på sig att fatta ett rättvist beslut för de inblandade parterna. Detta fick mig osökt att dra en parallell till hur det måste vara att vara fotbollsdomare. Det finns flera likheter. Exempelvis ska du vara konsekvent och du ska helst döma på samma nivå hela tiden. Du delar också ut varningar och utvisningar, men oftast räcker det med en tillsägelse. En mer personbunden likhet är att min lärarhandledare brukar blåsa i en visselpipa när rasten är slut och det är dags att gå in.

Ha ha.. upptäckte idag att det hängde urklippta tidningsfoton på Mel Gibson, Johnny Depp (och en till "hunk" som jag i skrivande stund inte kommer på vem det var) inne på toaletten vid lärarrummet. Förutom att det är roligt att konstatera att det finns sådana trånande vilddjur i lärarkollegiet, är det väl ett tecken om något på att detta är en arbetsplats som domineras av kvinnor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HA! säg inte det, Johnny Depp bör väl attrahera båda könen... ;-)

Cliff Hanger sa...

Det må vara hänt. Men jag brukar i alla fall inte dregla till bilden av honom. Och jag tror inte att den ende andre mannen på arbetsplatsen heller gör det.

Mjukispolacken sa...

Det är därför man måste ha ögon som Collina för att lyckas som fotbollsdomare